Vesti iz zemlje

28.12.2021. 12:55

Beoinfo

Autor: Nova Ekonomija

Grad Beograd uvodi sistem javnih bicikala

Beograd uvodi sistem javnih bicikala, planira se još 500 kilometara staza Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio je da je na poslednjoj sednici Skupštine Grada Beograda doneta odluka kojom će Beograđani prvi put dobiti s...

Foto: Pixabay

Grad Beograd planira da uvede sistem javnih bicikala, kao i izgradnju 500 kilometara novih biciklističkih staza, preneo je Beoinfo. Ukupna vrednost koncesije, čiji je predmet finansiranje, nabavka i postavljanje stanica javnih bicikala je oko pet miliona evra, a rok trajanja 15 godina. Uvođenje javnih bicikala u srpskoj prestonici planirano je i za 2020 . godinu, ali za taj posao tada niko nije bio zainteresovan.

„Beograđani će ovom odlukom dobiti 150 stanica za javne bicikle, na kojima će biti omogućeno iznajmljivanje i parkiranje bicikala, što će znatno rasteretiti druge vidove javnog gradskog prevoza putnika, a što je u javnom interesu Grada Beograda“, rekao je gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić.

Prema njegovim rečima mnogi gradovi u svetu prihvataju taj inovativan pristup urbanoj mobilnosti, koji se bazira na održivim vidovima javnog prevoza, uvažavajući „zelenu hijerarhiju“ i ekološki prihvatljivije vidove kretanja u metropolama.

„Sistem javnih bicikala je deo važnog segmenta transportnog sistema koji promoviše zdraviji život, čistiji vazduh, bezbednije ulice, poboljšanu pristupačnost, i na uvođenje ovog sistema javnog prevoza za naše sugrađane smo veoma ponosni“, dodao je Radojičić.

Nova ulaganja Pošte, milioni za bicikle i koverte
Koje udruženje će dobiti posao deljenja subvencija za bicikle?

On je dodao da su strateški ciljevi Grada Beograda orijentisani su ka razvoju pešačko-biciklističkog saobraćaja. Podseća da u Beogradu trenutno ima oko 103 kilometra uređenih biciklističkih staza. Planom održive urbane mobilnosti planirana je izgradnja još oko 500 kilometara biciklističke infrastrukture u narednih deset godina.

„Veći broj javnih bicikala i javnih stanica će biti dodatni motiv da budemo još brži kada je reč o izgradnji staza. Ova odluka će svakako doprineti povećanju kvaliteta života građana Beograda i pokazuje našu čvrstu nameru da pešaci i biciklisti moraju imati prednost u odnosu na druge vidove javnog prevoza u Beogradu“, zaključio je Radojičić.

Plan gradskih vlasti 2020. godine bio je da se nađe partner sa iskustvom u sistemu javnih bicikala u svetu koji može da bude vlasnik do 75 odsto beogradskog sistema dok bi grad bio suvlasnik sa 25 odsto.

Po toj ideji, plan je bio da Beograd ima 150 stanica sa 900 javnih bicikala od čega bi polovina bili električni bicikli, preneo je u martu 2020. godine.  U skopu tog posla, do 2022. godine trebalo je da se izgradi skoro 100 kilometara novih biciklističkih staza. 

Ništa od javnih bicikli u Beogradu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.