Bivši ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić za B92 kaže da su graditelji deonice Ub-Lajkovac neopravdano optuženi za loš kvalitet posla.
Mrkonjić ističe da je sa kvalitetom radova na toj deonici sve bilo u redu, u suprotnom bi bila povučena garancija.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović obišla je u petak radove na sanaciji deonice Ub-Lajkovac na autoputu E-763 i ukazala, kako je navela, građanima Srbije „kako su neki gradili puteve i koliko nas to vremenski i novčano košta zato što nešto što je napravljeno moramo da radimo ponovo.
Ministarka je danas izjavila da se radi danonoćno kako bi se ispravile tuđe greške i ponovo izgradio već urađen auto-put, navodeći da to šta se tamo dogodilo, struka još nije videla.
„U mom mandatu je deonica Ub- Lajkovac počela da se radi jer je bila najpripremljenija za početak gradnje i iz budžeta obezbeđeno 70 miliona evra. Odmah posle te deonice, najpripremljenija za gradnju je bila deonica Ljig-Preljina i baš u mom mandatu potpisan je ugovor sa Azerbejdžanom za gradnju te deonice“, kaže Mrkonjić za B92 povodom optužbi aktuelne resorne ministarke za lose urađenu deonicu na Koriodu 11.
Markonjić kaže da je za deonicu Ub-Lajkovac rspisan tender i posao je dobio konzorcijum naših preduzeća Užice putevi i preduzeće Putevi Beograd.
„Do kraja mog mandata 2012. završeno je oko 80 odsto te deonice sa predviđenom vezom i za Ub i za Valjevo, tj. Lajkovac, tako da ona bude u funkciji čim se završi. Bio sam ubeđen da će onaj ko nastavi da radi taj posao posle mene to da završi i pusti u saobraćaj, što je moglo da bude završeno do 2013.“, objašnjava Mrkonjić.
I napominje da što se tiče kvaliteta izvedenih radova, dok je on bio ministar nije bilo nijedne naznake u trupu puta, o čemu se sada toliko govori, sedam godina kasnije.
„Iz medija saznajem da je deonica završena 2015. i da je predata na održavanje putevima Srbije. Onda, 2018. opet u medijima saznajem da su dva građanina poginula na toj deonici jer nije bila obezbeđena i nije bila puštena u saobraćaj. Moje mišljenje je da odgovornost za pogibiju snosi nadležni ministar i Putevi Srbije jer nisu obezbedili put i to je vrhunski javašluk“, navodi bivši ministar.
„Sad se ponovo navodno uvode novi izvođaci za završen posao, optužuju neosnovano ljude koji su gradili tu deonicu. To je rezultat potpunog neznanja rukovođenja ministasrtvom jer da su nađene promene u trupu puta garancija bi se povukla. Trebalo je još 2013. uočiti nepravilnosti i reagovati kod izvođača“, smatra Mrkonjić.
Mrkonjić podseća da je kao ministar u vladi Mirka Cvetkovića 2008-2012., na njegov predlog doneta odluka da se uđe u izgradnju autoputa BG-Bar preko Čačka.
„Lično sam izmislio ‘ime’ Koridor 11 upravo zbog mogućnosti uključivanja tog koridora u evropske koridore zbog dobijanja najpovoljnijih sredstava od evropskih banaka“.