Vesti iz zemlje

22.09.2023. 09:37

Autor: Katarina Pantelić

Građani Kragujevca će dobijati obaveštenje kada se menja planski odkument

Foto: Pixabay

Građani i privreda u Kragujevcu moći će u realnom vremenu da dobijaju obaveštenja kada se pokrene inicijativa za izmenu bilo kog planskog dokumenta. To će proces urbanističkog planiranja učiniti znatno efikasnijim, a svi zainteresovani imaće mogućnost da pravovremeno reaguju i utiču na odluke o izgradnji u svom gradu.

Kako je najavljeno potpisivanjem memoranduma o saradnji između Grada Kragujevca i Nacionalne alijanse za loklni ekonomski razvoj (NALED), u narednom periodu će biti razvijena nova platforma putem koje će građani moći da saznaju kada dođe do novih planova izgradnje stambenih prostora, privrednih objekata i drugih sadržaja u njihovom kraju.

Gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić podsetio je da je u toku usvajanje generalnog urbanističkog plana „Kragujevac 2030“.

„U podršku NALED-a slaćemo informacije o izmenama na područjima koja ih se tiču putem mejl adrese, sms ili viber poruka zajedno sa web adresom na kojoj će moći bliže da se upoznaju sa urbanističkim namerama. Na ovaj način građani će znati u kom trenutku mogu da se uključe u proces pripreme i usvajanja pojedinih planskih dokumenta i pošalju svoje primedbe i sugestije na vreme“, rekao je Dašić.

Kako je saopštio NALED cilj razvijanaj platforme je da se spreče situacije u kojima građani saznaju da se nešto gradi tek iz medija ili kada radovi započnu, kada rok za podnošenje primedbi već istekne i bude kasno za reakciju javnosti, jer su investitori dobili neophodne građevinske dozvole i mogu da traže odštetu koja će im biti isplaćena iz budžeta.

Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović navela je da iako u okolnim zemljama kao što su Crna Gora, Makedonija, Hrvatska i Slovenija postoje određeni mehanizmi za uključivanje javnosti, niko dosad nije razvio ovakav način komunikacije sa građanima.

„Procena je da je za usvajanje i donošenje urbanističkih planova potrebno od šest do 12 meseci, a u praksi to traje i par godina duže. Jedan od razloga, jeste nedovoljna umreženost svih zainteresovanih strana, zbog čega predlažemo formiranje jedinstvenog eProstora koji bi omogućio institucijama da istovremeno rade na izradi planova, elektronski razmenjuju informacije, daju komentare, izdaju uslove i saglasnosti, umesto što sada čekaju jedna na drugu da urade svoj deo posla“, rekla je ona.

Prema njenim rečima, na putu do eProstora, neophodno je unaprediti dostupnost podataka i napraviti digitalnu bazu svih planova sa potpuno ažurnim podacima.

Konkurs za inovativna rešenja u javnom sektoru traje do 1. novembra

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.