Svaki treći ispitanik u Srbiji smatra da vodi računa o ishrani, dok je četvrtina anketiranih građana svesna da se ne hrani zdravo, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u Izveštaju Trendovi u prehrambenoj industriji 2023.
„Od ljudi koji se hrane zdravo, njih 51 odsto razume nutritivne informacije na ambalaži, dok od onih koji se ne hrane zdravo, samo njih 13 odsto razume informacije o proizvodu. U domaćinstvima koja imaju decu, značajno je veći procenat onih koji razumeju informacije o sastojcima nekog proizvoda“, navodi se u tom Izveštaju.
Na pitanje da li verujete reklamama, istraživanje je pokazalo da je najveći stepen nepoverenja u Beogradu. I veći broj ljudi koji se ne hrani zdravo – veruje reklamama.
KOJI TRENDOVI U PREHRAMBENOJ INDUSTRIJI NAS OČEKUJU U 2022.Prema toj anketi više se veruje brendovima nego reklamama. Reklama se doživljava kao mamac, a brend kao obećanje.
„Ljudi koji vode računa o zdravoj ishrani pokazuju najviši stepen poverenja informacijama koje je verifikovao zvanični državni organ. Ipak, ako neki nutricionista ima autoritet koji proizilazi iz stručnosti i nepristrasnosti, 57 odsto ispitanika više mu veruje nego državnim organima, koji se pericipiraju i kao birokratski organi“, piše u Izveštaju.
Na pitanja o reciklaži, istraživanje je pokazalo da je ženama važnije da ambalaža može da se reciklira nego muškaricma, i da je to pitanje najmanje važno starijim od 65 godina.
Terensku anketu uradila je specijalizovana agencija za istraživanje tržišta Faktor Plus iz Beograda, u maju ove godine na hiljadu isptanika u Srbiji.
Istraživanja pokazuju da su ljudi na američkom i mnogim evropskim tržištima u velikoj većini zamenili bar jedan dnevni obrok snekom ili užinom. Na američkom tržištu, čak sedam odsto ispitanika tvrdi da nema nijedan klasičan obrok u toku dana, već da se hrani isključivo snekovima, piše u Izveštaju Trendovi u prehrambenoj industriji 2023. godine (centralnoevropsko tržište).
HRANA IZ MORA – ŠANSA DA SE PREHRANI PLANETAVelika potražnja se primećuje za užinom sa visokim sadržajem proteina, kao što su proteinski barovi, jogurti i šejkovi, granola, orašasti plodovi, zdravi sendviči od hleba bogatog proteinima, navodi se u tom Izveštaju.
„Već godinama primetan je trend povećane konzumacije domaće, organske ili takozvane „prirodne“ hrane. Sve više su na ceni proizvodi sa visokim sadržajem prirodnih sastojaka i voća, proizvodi koji sadrže isključivo prirodne boje, kao i proizvodi bez aditiva, odnosno takozvanih E brojeva“, piše u Izveštaju Trendovi u prehrambenoj industriji 2023.
Autor izveštaja je Stefan Ivanović, direktor centra za marketing strategiju ePlus Marketing Centar iz Beograda, koji ima preko 20 godina iskustva u FMCG i prehrambenoj industriji u celom regionu Centralne Evrope.
Izveštaj je pripremila agencija ePlus Marketing Centar, za potrebe CEARS-a (Centralnoevropska asocijacija za razvoj i saradnju).