Srbija

26.06.2025. 11:26

Autor: Katarina Pantelić

Građanima zbog greške Elektrodistribucije stigli dupli, izmenjeni računi za struju: Sada moraju da doplate razliku

Nova ekonomija / Katarina Pantelić

Računi za struju

Srbija

26.06.2025. 11:26

Pojedini građani su ovog od Elektroprivrede Srbije dobili po nekoliko računa za struju na kućnu adresu. Ista situacija dogodila se i prošlog meseca. Ovi „dupli računi“ za iste mesece, začudili su klijente EPS-a, ali u Elektrodistribuciji Srbije kažu da svi računi morati da se izmire. Naime, kako navode u EDS-u, u pitanju su „korigovani računi“,  a razliku između prethodnog i „ispravljenog“ računa građani će morati da plate.

Naime, pojedinim klijentima EPS-a su sada pored redovnog računa za maj, ponovo stigli i računi za april ili mart, na kojima se nalazi drugačija cifra od one koju su platili ranije, kada su prvi put dobili račun za te mesece. Radi se o korigovanim računima za struju zbog greške u očitavanju brojila koji obavlja Elektrodistribucija Srbije (EDS).

Iz Elektroprivrede Srbije (EPS) objašnjavaju za Novu ekonomiju da račune za struju formiraju na osnovu stanja o potrošnji koji im dostavlja Operator distributivnog sistema, odnosno Elektrodistribucija Srbije.

„Naknadne, korigovane račune EPS je poslao samo u slučaju ako je EDS korigovao stanja o potrošnji. U skladu sa tim, potrošači koji su prethodno platili račun treba da uplate eventualnu razliku“, naveli su iz EPS-a.

To znači da svi oni koji su dobili mali račun za struju u aprilu, a dobili su korigovani račun za taj mesec, treba da plate razliku između dva računa.

Primera radi, ako je prvobitni račun za april bio 2.500 dinara, a sada vam je ponovo stigao račun za taj mesec od 2.900 dinara, razliku između ta dva računa, odnosno 400 dinara, moraćete da platite.

Svi građani koji imaju primedbe na račun ili bilo kakvo pitanje mogu se obratiti nadležnima putem besplatnog telefonskog poziva na broj 0800-111-202. Takođe, građani mogu da se obrate i putem mejla reklamacije@eps.rs ili neposredno u poslovnicama EPS-a.

Na pitanje šta je sa građanima koji su dobili za maj znatno uvećane račune za struju, iz EPS-a su naveli da na garantovanom snabdevanju EPS ima više od 3,6 miliona kupaca u kategoriji domaćinstva.

„Primer jednog kupca električne energije koji se pojavio u medijima ni na koji način ne može biti povod za zaključak da su računi za električnu energiju uvećani. Broj primljenih prigovora je i tokom juna uobičajen i iznosi 0,2 odsto od ukupnog broja izdatih faktura“, naveli su iz EPS-a.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(15)

  1. Ne govore istinu. Iako je taj mali račun za april uplaćen, poslali su novi – korigovni račun i zahtevaju da se plate sve stavke koje su već plaćene, tako da duplo naplaćuju stavku troškovi snabdevača, kao i sve durge fiksne iznose uključujući RTS. Osim toga reklamacija EPSu ne pomaže odbijaju je, kažu da Operater mora da dostavi ispravku, da su ga navodno kontaktirali, da to možemo i mi, ali se Operater ne oglašava. Još ako vam dostavljaju račune na osnovu neispravnog uređaja, pet godina odbijaju da poprave uređaj koji ne meri jeftinu struju, navodno hoće ali uvek imaju nešto preče, onda su krađa i prekrađe neograničene. I nikakve reklamacije ne pomažu.

  2. Kradu pa ne znaju ni sami koliko! Stigao račun za april 0kw-plaćen. Posle stigao normalan račun i storno prethodnog. PROBLEM: Storno računa i račun nisu iste brojke? Kako? Plus sad stigao račun bez umanjenja od 5% za plaćanje na vreme.

    1. Tacno duplo veca potrosnja pa i racun u odnosu na realan iznos racuna. Pravedna drzava te lupi po glavi da cutis i placas …tako da firme imaju punu podrsku. Isto infostan. Duplo veci. Trebaju im pare i jos i jos i jos.

  3. Ову лоповску фирму треба укинути и довести људе који хоће поштено да раде а не ове неписмене кадрове назадне странке…

  4. Neviđene krađe…nikada,odkada imam brojilo, nisam potrošio više od 800 kw.u mesecu. Sada mi je stiglo 1676kw za 27 obračunskih dana iako 7 dana za prvomajske praznike nisam bio u Beogradu. Naravno,žalba odbijena,šalju me na vansudsko poravnanje. Žalio samse drugostepenoj komisiji po članu 82 zakona o zaštiti potrošača uz prisustvo medijatora.(Sumnjam na ispravnost brojila).Imaju rok od 8 dana da odgovore,a ako ne idemo dalje na sud.

  5. NAJBOLJE NOVI OD 23 h. DO JUTRA U 7h. KUVATI PRATI PUNITI PEĆKE A NAJVECE GREŠKE SU U OČITAVANJE SKDOPM. PA RUCNO OČITAVANJE I ELEKTRONSKO DALJINSKO OCITSVSNJE SVI RAZLICITOG TU SU GREDJE A BE UBOBRACUBSVSNJU. POZZ. PENZIONER EPSa…

  6. Prvo prekid saradnje sa prethodnim firmama za očitavanje stanja. Pa onda ugovor sa novom firmom. Pa posle godinu dana prekid ugovora sa njom. I onda nema ko da očitava stanje. Pa onda,radiće to zaposleni EPS-a (??). Pa onda odjednom ćutanje tokom aprila i maja. Stigoše nekako neki računi, kako kome i koliko kome. Za ta dva meseca upadljivo …ćutanje. I onda početkom juna ,eto ga- čitaće stanje na tri meseca, a naplaćivanje ide svakog meseca. Do juna je dakle išla krađa fina, u rukavicama. Sad napredni braća skinula rukavice, pa grabe nam iz usta, ne samo iz džepa. Ko će čitati uopšte i na tri meseca? Pa se posle par dana pojavilo….“ Neee, čitaćemo svaki mesec….neeee, nećemo čitati, ali vi korisnici možete čitati i javljati….neee,ovo,ono…“ I sad već imamo nekoliko načina krađe, koji se paralelno vrše. Tromesečno čitanje, a plaćanje redovno, i ,evo, dopuna dopune dopunjenog računa. Neki će tri put plaćati rts za jedan isti mesec i ostale stavke. Znate šta, zakup autobusa i plaćanje sendvičara i batinaša poskupelo ni oni više neće samo sendvič. Cene idu od 50- 150 i više evra, po pojedincu, zavisi koliko ste se potrudili da radite na SNS planu. E pa, eto ga, račun je na naš račun.

  7. Ima li kraja nesposobnosti rukovodstva EDS? Velike greške se samo nižu, iz meseca u mesec. Posebno što mesecima ne mogu da sprovedu javnu nabavku očitavanja brojila. Izgleda da su se tu dva ovna sudarila na brvnu i ni jedan ne popušta po cenu propasti EDS i EPS, jer više meseci, zbog očajnog (ne)čitanja ne mogu da naplate ono što je realno potrošeno. Ali koga briga. Interes ovnova je jedino bitan.

  8. Од када је систем дигитализоване и компјутеризована све је лошија услуга…повећањем учешћа вештачке интелигенције очекујем да почнемо доживљавати струјне ударе нестанке струје…а можда понеком изгори и кућа ..

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.