Kancelarija za javnu i kulturnu diplomatiju, koju vodi Arno Gujon, raspisala je tender kojim traži firme za sprovođenje kampanje kojim će se unaprediti ugled Srbije u svetu. Kampanja podrazumeva, između ostalog, i izradu dokumentarnog filma o srpsko-kineskom prijateljstvu, angažovanje stranih novinara, vidi se u tenderskoj dokumentaciji. Sa druge strane, na portalu javnih nabavki nije navedena procenjena vrednost ove nabavke, tako da ćemo ukupnu vrednost posla saznati nakon otvaranja ponuda i izbora pobednika.
Na tenderu za „realizaciju kampanje za unapređenje ugleda Srbije u svetu“ zainteresovane firme mogu da podnesu ponude do 7. oktobra, a ugovor sa izabranim ponuđačem trajaće godinu dana.
Kako se objašnjava u tenderskoj dokumentaciji, kampanje imaju za cilj prezentovanje potencijala i nacionalnih interesa Srbije usmerene ka stranoj javnosti.
Kancelarija za javnu i kulturnu diplomatiju će kroz kampanje plasirati sadržaje iz „srpske kulturne baštine, istorije, duhovnosti, umetnosti, jezika, nauke, kreativnih industrija, kao i sadržaje od nacionalnih interesa“.
„Očekuje se da adekvatne marketinške aktivnosti i medijske komunikacije mogu značajno povećati interes i privući pažnju međunarodne javnosti. Realizacija ovakvih kampanja izgrađuje i unapređuje odnose sa međunarodnom zajednicom, što doprinosi stabilnosti i prosperitetu zemlje Srbije na duži vremenski period. Da bi to postigla Kancelarija razvija, kordinira i usmerava odgovarajuće planove i kampanje u različitim oblastima i prema različitoj publici u zavisnosti od svih vrsta konteksta“, piše.
Film o srpsko-kineskom prijateljstvu i angažovanje stranih novinara
Jedan od zadataka koji će se naći pred ponuđačem koji pobedi na ovom tenderu je izrada dokumentarnog filma o srpsko-kineskom prijateljstvu.
Ovaj dokumentarni film treba da „kroz umetničku formu predstavi dobre primere saradnje i prijateljstva na međuljudskom i međudržavnom nivou“, piše u dokumentaciji.
Kadrove za film je potrebno snimiti na teritoriji i Srbije i Kine, intervijuisati relevantne ličnosti, uključiti i arhivske snimke… Predviđeno trajanje filma nakon postprodukcije je od 45 do 60 minuta.
Kako se pojašnjava, izrada filma je po sistemu “ključ u ruke” gde ponuđač (firma sa kojom bude zaključen ugovor) snosi sve troškove tehnike i opreme, angažovanja lica koja će se pojaviti u filmu, dozvole za snimanje od strane nadležnih institucija, troškove prevoza opreme i ljudi, smeštaja, ishrane i svega ostalog što kompletna izrada filma podrazumeva.
Rok za isporuku filma je 200 dana od dana uvođenja u posao.
Osim izrade ovog filma, javna nabavka obuhvata i angažovanje stranih novinara i TV ekipa radi promovisanja Srbije u svetu.
„Postojeće predrasude o Srbiji je najbolje oboriti kroz upoznavanje Srbije i njenog naroda. U tom cilju, Kancelarija za javnu i kulturnu diplomatiju želi da organizuje dolazak i boravak stranih novinara/TV ekipa u Srbiju, a koje bi izveštavale o sadržajima koji ističu kulturne, istorijske, naučne, sportske, gastronomske i druge vrednosti Srbije“.
U vezi sa tim, ponuđač će imati obavezu da ostvari kontakte i obezbedi dolazak stranih novinara/TV ekipa u Srbiju.
„Kancelarija je u obavezi da dostavi predlog najmanje deset novinara/TV ekipa (medija sa nacionalnom pokrivenošću) od kojih će ponuđača ugostiti najmanje 5 novinara/TV ekipa, a koji će boraviti u Srbiji, od 4 do 15 dana“, piše.
Jedna od zadataka pred izabranom firmom biće i da formira tim koji će kreirati video sadržaje u skladu sa ciljevima promocije Srbije i plasirati ih na profilima društvenih mreža Kancelarije za javnu i kulturnu diplomatiju.
Ovo nije jedina nabavka koju je u poslednje vreme raspisala Kancelarija.
Trenutno je u toku tender za usluge u sferi digitalnog promovisanja Srbije, kao i tender za usluge organizovanja događaja u zemlji i inostranstvu.
Za kancelariju Arnoa Gujona 367 miliona dinara iz budžetske rezerve, saznaje Nova ekonomija