Heštegovi u vezi sa kampanjom Srpske napredne strane (SNS) i Aleksandra Vučića pominjali su se skoro 150.000 puta na Tviteru od februara do aprila, pokazuje analiza Share fondacije.
Sledeći najkorišćeniji hešteg je #ajmoljudi koji je korišćen tek nešto vipe od 2.600 put, a treći #moramo 2.150.
„Po tome zaključujemo da SNS razume na koji način informacija treba da se deli i na koji način taj prostor treba da se kapitalizuje da bi informacija došla do što većeg broja korisnika. To nismo videli kod drugih heštegova koji se odnosili na kampanju opozicionih kandidata i kandidatkinja,“ kaže Mila Bajić iz Share fondacije, autorka izveštaja.
Kako su političari iskoristili nove medijeDva predsednička kandidata sa najvećim brojem pratilaca, aktuelni predsednik države i vladajuće stranke Aleksandar Vučić, kao i predsednik pokreta Dveri Boško Obradović, imali su najviše preklapanja u broju pratilaca.
Ova dva kandidata su imala i najveći broj jedinstvenih pratilaca, odnosno onih korisnika koji nisu pratili nijednog drugog predsedničkog kandidata.
Vučić na Tviteru ima ukupno preko 380.000 pratilaca, a njih skoro 350.000 nije pratilo nijednog drugog kandidata.
Tviter isprobava duži format objava do 2.500 reči„Nismo ulazili u profile svih jedinistvenih pratilaca, pošto ih bilo previše, tako da ne možemo da tvrdimo da li su u u pitanju botosvksi nalozi ili ne, iako imamo pretpostavke da delimično jesu u pitanju ovakvi nalozi“, kaže Bajić.
Kada je u pitanju Fejsbuk, analizirane su sponzorisane objave kandidata političkih aktera kojih je bilo 2.350 čija je ukupna vrednosti preko 380.000 evra.
Koalicija Moramo je imala najviše oglasa (448), ali je stranica predsednika Vučića kao i stranica SNS-a izdvojile ubedljivo najviše novca za kampanju. Ove dve stranice su objave na Fejsbuku platile ukupno preko 124 hiljade evra.