
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Honda i Nissan, pregovaraju o spajanju do 2026. godine, objavile su kompanije u ponedeljak, prenosi Rojters. Ovo predstavlja istorijski zaokret japanske automobilske industrije koji naglašava pretnju koju sada predstavljaju kineski proizvođači električnih vozila svetskim proizvođačima starih automobila, koji su dugo dominirali.
Povezivanje bi stvorilo treću automobilsku grupu po veličini na svetu, gledano po prodaji vozila posle Tojote i Folksvagena.
To bi takođe dalo dvema kompanijama obim i šansu da podele resurse suočene sa intenzivnom konkurencijom iz Tesle i kineske rivale, kao što je BYD.
Spajanje Honde, drugog po veličini japanskog proizvođača automobila, sa Nissanom, koji je broj tri, predstavljalo bi najveće preoblikovanje u globalnoj automobilskoj industriji otkako su se Fiat Chrisler Automobiles i PSA spojili 2021. da bi stvorili Stellantis u ugovoru od 52 milijarde dolara.
Manji Mitsubishi Motors, u kojoj je Nissan glavni akcionar, takođe je razmišljao o pridruživanju i doneće odluku do kraja januara, saopštile su kompanije.
Izvršni direktori sve trojice održali su zajedničku konferenciju za novinare u Tokiju.
„Porast kineskih proizvođača automobila i novih igrača dosta je promenio automobilsku industriju“, rekao je izvršni direktor Honde Tošihiro Mibe, navodeći tehnološke trendove elektrifikacije i autonomne vožnje.
„Moramo da izgradimo kapacitete da se borimo sa njima do 2030. godine, inače ćemo biti poraženi.“
Dve kompanije bi kroz potencijalno spajanje ciljale na kombinovanu prodaju od 30 triliona jena (191 milijardu dolara) i operativni profit od više od 3 triliona jena, rekli su auto proizvođači.
Oni imaju za cilj da završe razgovore oko juna 2025. pre nego što osnuju holding kompaniju do avgusta 2026, kada će akcije obe kompanije biti skinute sa liste.
Honda, koja ima tržišnu kapitalizaciju veću od 40 milijardi dolara, otprilike četiri puta veću od Nissana, će imenovati većinu upravnog odbora kompanije, rekle su kompanije.
Kombinacija sa Mitsubishi Motorsom povećala bi globalnu prodaju japanske grupe na više od 8 miliona automobila.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE