Tehnologije i internet platforme učinile da svako može da bude medij, veliki problem su ukradene vesti sa drugih sajtova, prerađeni sadržaji, pa i lažne vesti, zbog nametnute potrebe za velikom produkcijom, poručeno je na stručnom skupu „O medijima i tehnologiji“ u Beogradu.
Vesna Čarknajev, direktorka magazina PC Press poručila je na jednom od panela da su tehnološki mediji u ozbiljnom problemu sa finansiranjem.
„Poruka Gugla je da su informacije besplatne i zato moramo da se snalazimo u pogledu finansiranja, ali ključno je ostati pristojan. Verujem da će tradicionalni mediji da opstanu, jer je u moru internet sadržaja, pa i o tehnologijama, pitanje kojim se informacijama može verovati“, rekla je ona.
Profesorka Divna Vuksanović je ocenila da publika stari, a da nove generacije milenijalaca prihvataju nove medije, ali ne krtički, jer jer njima to novo stanje prirodno.
„Masovni mediji su skrenuli u industriju zabave, a novinarstvo traga za istinom, a ako se istina meša sa zabavom, što je tipično za današnjicu, završava u senzacionalizmu, a istina izmiče. Treba naći druge puteve da se istina probije“, rekla je ona.
Da li je TV i dalje medij budućnosti ili postaje medij prošlosti?
Na skupu je poručeno i da su tehnologije i internet platforme učinile da svako može da bude medij, kao i da se umesto najavljenog kraja, radio transformisao u veoma popularnu formu – podkast.
Poslednjih 15 godina dešava se transfromacija iz printa u digitalno, a danas statistika kaže da četiri miliona stanovnika Srbije koristi mrežu Facebook, rekla je Jasmina Koprivica iz Euronews Srbija.
„Čitaoci su na pametnim telefonima, mediji i njihovi sadržaji su dostupni svima, a izazov je zadržati čitaoca duže od tri do pet sekundi. Šansa kreatora sadržaja je da budemo što kreativniji, jer će se u budućnosti stvari menjati još ubrzanije“.
Prema rečima eksperta sa Youtube-a Aleksandra Aškovića veliki problem su ukradene vesti sa drugih sajtova, prerađeni sadržaji, pa i lažne vesti, zbog nametnute potrebe za velikom produkcijom vesti i borbe za što više klikova.
Sociolog Dalibor Petrović poručio je da su mediji izgubili na ekskluzivnosti, jer su vesti dostupne svima u svakom trenutku, a vreme u kom živimo karakteriše duboko nepoverenje, gde niko nikome ne veruje.