
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Tehnologije i internet platforme učinile da svako može da bude medij, veliki problem su ukradene vesti sa drugih sajtova, prerađeni sadržaji, pa i lažne vesti, zbog nametnute potrebe za velikom produkcijom, poručeno je na stručnom skupu „O medijima i tehnologiji“ u Beogradu.
Vesna Čarknajev, direktorka magazina PC Press poručila je na jednom od panela da su tehnološki mediji u ozbiljnom problemu sa finansiranjem.
„Poruka Gugla je da su informacije besplatne i zato moramo da se snalazimo u pogledu finansiranja, ali ključno je ostati pristojan. Verujem da će tradicionalni mediji da opstanu, jer je u moru internet sadržaja, pa i o tehnologijama, pitanje kojim se informacijama može verovati“, rekla je ona.
Profesorka Divna Vuksanović je ocenila da publika stari, a da nove generacije milenijalaca prihvataju nove medije, ali ne krtički, jer jer njima to novo stanje prirodno.
„Masovni mediji su skrenuli u industriju zabave, a novinarstvo traga za istinom, a ako se istina meša sa zabavom, što je tipično za današnjicu, završava u senzacionalizmu, a istina izmiče. Treba naći druge puteve da se istina probije“, rekla je ona.
Da li je TV i dalje medij budućnosti ili postaje medij prošlosti?
Na skupu je poručeno i da su tehnologije i internet platforme učinile da svako može da bude medij, kao i da se umesto najavljenog kraja, radio transformisao u veoma popularnu formu – podkast.
Poslednjih 15 godina dešava se transfromacija iz printa u digitalno, a danas statistika kaže da četiri miliona stanovnika Srbije koristi mrežu Facebook, rekla je Jasmina Koprivica iz Euronews Srbija.
„Čitaoci su na pametnim telefonima, mediji i njihovi sadržaji su dostupni svima, a izazov je zadržati čitaoca duže od tri do pet sekundi. Šansa kreatora sadržaja je da budemo što kreativniji, jer će se u budućnosti stvari menjati još ubrzanije“.
Prema rečima eksperta sa Youtube-a Aleksandra Aškovića veliki problem su ukradene vesti sa drugih sajtova, prerađeni sadržaji, pa i lažne vesti, zbog nametnute potrebe za velikom produkcijom vesti i borbe za što više klikova.
Sociolog Dalibor Petrović poručio je da su mediji izgubili na ekskluzivnosti, jer su vesti dostupne svima u svakom trenutku, a vreme u kom živimo karakteriše duboko nepoverenje, gde niko nikome ne veruje.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE