
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

OTVARANJE DELA AUTO-PUTA „MILOS VELIKI“
Zajednica inženjera izrazila je duboku zabrinutost povodom otvaranja deonice auto-puta Pakovraće-Požega bez završenih funkcionalnih ispitivanja i bez pribavljene upotrebne dozvole. Zajednica je upozorila da je ovo kršenje Zakona o planiranju i izgradnji, ali i grubo nipodaštavanje profesije i svih inženjera koji svoj potpis stavljaju isključivo na tehnički proverene i bezbedne objekte.
Kako su naveli u saopštenju, neprihvatljivo je što predsednik Srbije „javno i uz podsmeh, minimalizuje ozbiljnost tehničkih i pravnih nedostataka izjavom da „nedostaje samo jedan papir“, i da istovremeno insistira na otvaranju objekta koji nije prošao sva funkcionalna testiranja“.
„Takva izjava nije samo neprimerena i ustavno neutemeljena, već direktno podriva temelje pravne države i ugrožava bezbednost građana. Zabrinjava i to što direktor javnog preduzeća „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak izjavljuje da „pravilnik nije bitan“, uz tvrdnju da je tunel „bezbedan““, dodali su inženjeri u dopisu.
Dodatno, kako su naglasili, zabrinjava i izjava ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandre Sofronijević, u kojoj se oni koji javno izražavaju zabrinutost i upozoravaju na nedovršenost i potencijalnu opasnost nove deonice označavaju kao „širitelji panike“ i potencijalni počinioci krivičnog dela.
„Njena tvrdnja da se radi ‘o potpuno bezbednoj deonici’ i ‘da oni koji upozoravaju nisu ni videli tehničku dokumentaciju’, predstavlja nedopustivo omalovažavanje stručne zajednice. Izjave ove vrste ne samo da narušavaju dostojanstvo profesije, već stvaraju atmosferu pritiska, straha i cenzure među inženjerima, obeshrabrujući ih da profesionalno i etički obavljaju svoj posao. U demokratskom društvu, pozivanje na zakon ne može i ne sme biti proglašeno za krivično delo“, naveli su inženjeri.
Dodali su i da je nedopustivo da na ovakve izjave i poteze Inženjerska komora Srbije ostaje nema.
Podsetili su da je prošle godine 5. jula, isti dan kada je otvorena i ova deonica auto-puta, uz ceremoniju otvorena rekonstruisana železnička stanica u Novom Sadu, „pre završetka svih bezbednosnih provera i dok je još bila gradilište“.
„Samo nekoliko meseci kasnije, usled urušavanja nadstrešnice, život je izgubilo šesnaest ljudi. Cena ignorisanja struke tada je bila – ljudski život“, dodali su.
Zbog toga zajednica inženjera zahteva puštanje u saobraćaj deonice Pakovraće–Požega, uključujući tunel „Munjino brdo“, samo kada se ispune svi zakonom propisani tehnički uslovi i pribavi važeća upotrebna dozvola, potpuni prekid političkog uticaja na rad projektanata, izvođača i stručnog nadzora, izdavanje objektivnog, potpunog i nezavisnog izveštaja o stepenu završenosti i bezbednosnoj opremljenosti ove deonice, uključujući tehničke izveštaje o ispitivanju funkcionalnosti automatskih sistema kao i objavljivanje Izveštaja Komisije za tehnički pregled objekta.
Zajednica inženjera zahteva i jasan i nedvosmislen odgovor Inženjerske komore Srbije na dešavanja prethodnih dana i zaštitu struke, inženjerske etike i zakonskih procedura, ali i pokretanje od strane Inženjerske komore Srbije inicijative za ocenu ustavnosti Uredbe kojom se uvodi tzv. „probni rad“ na saobraćajnicama kao i korišćenje objekta dok je u probnom radu, što nije predviđeno važećim Zakonom o planiranju i izgradnji.
Istakli su da „bezbednost nije stvar slobodne procene“ već rezultat stroge i dokumentovane provere.
„Zakon nije prepreka — on je garancija kvaliteta, odgovornosti i zaštite. Struka nije tišina — struka je glas razuma“, zaključila je zajednica inženjera.
Inženjeri zaduženi za stručni nadzor na deonici autoputa „Miloš Veliki“, od Pakovraće do Požege, jednoglasno su odbili da potpišu Zapisnik o obilasku radova, ali i saglasnost na spisak nezavršenih radova, dokumente bez kojih je nemoguće da građevinski inspektori izdaju potvrdu da je deonica završena, objavio je Insajder.
Kako je navedeno, u burnoj atmosferi i uz negodovanje, inženjeri su jednoglasno odbili da potpišu dokumenta, koja su preduslov za potvrdu da je deonica završena, a tek posle toga bi usledio eventualni pozitivan izveštaj Komisije za tehnički pregled, koji je osnov da deonica bude puštena u probni rad.
Navedeno je da snimci s početka nedelje pokazuju da su radovi na toj deonici još u toku, objavio je Insajder.
Teren iznad potpornog zida, već obezbeđenog klizišta kod tunela Munjino brdo se sleže, a bageri sa njega uklanjaju sloj po sloj zemlje, dok CIP na toj lokaciji još obavlja geotehnička ispitivanja.
„Ono što savršeno dobro znam, ko zna koliko puta je slagano kad se put otvara, a ja savršeno dobro znam da ni sad neće biti otvoreno kada je najavljeno. Znači, to ako se otvori, to je za mene katastrofa. Ko potpiše i ko dozvoli ovo da se otvori, mislim da je potpisao sebi presudu“, izjavio je nedavno za Insajder meštanin Prilipca Milan Majstorović koji često svedoči odvijanju radova na terenu.
Vučić: Auto-put od Pakovraća do Požege biće otvoren za saobraćaj u nedelju
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Pa kad drobnjak tvrdi da je bezbedno onda je bezbedno
Kakva Zajednica inženjera? Ko su oni uopšte, saopštite bar jedno ime!?
Pa ne postoji nijedno ime, koje oni mogu da saopšte, oni samo mogu da kleveću , od zavisti!!!!
Sada se javljate , gospodo , u vezi kršenja zakona , a kada je ona famozna nadstrešnica bila, krili ste se iza političara. Jednostavna neka nenormalna zavist izbija iz vas. Sramite se!!!!