Srbija

05.11.2025. 11:01

RTS

Autor: Nova Ekonomija

Ispod Skerlićeve otkriven tunel ka podzemnoj železnici – menja se projekat, radovi na garaži poskupeli

Pixabay

Srbija

05.11.2025. 11:01

Pomereni rokovi i skuplja izgradnja – to je ukratko rezultat toga što su izvođači radova neočekivano naišli na prepreku u Skerlićevoj ulici prilikom kopanja za podzemnu garažu.

Tokom izgradnje podzemne garaže u Skerlićevoj, izvođači radova pronašli su šaht sa tunelom koji vodi do podzemne železnice, kao i podzemnu cisternu za mazut, koja služi za grejanje Narodne biblioteke, piše RTS.

Iz Parking servisa kažu da za te objekte nije postojala tehnička dokumentacija.

Dragana Brdar iz JKP „Parking servis“ kaže da za nastavak radova to znači da treba izmeniti čitavu konstrukciju garaže, odnosno treba izvršiti preprojektovanje – promeniti tehničku dokumentaciju.

„Upravo zbog toga je Parking servis sa izvođačem radova sklopio aneks kojim se vrši izrada nove tehničke dokumentacije i u okviru koje treba promeniti idejno rešenje garaže, lokacijske uslove, projekat izgradnje radova, za građevinsku dozvolu, ali i na kraju samu građevinsku dozvolu“, objasnila je Brdareva.

Nezvanično smo saznali da je rezervoar za lako lož-ulje deo originalnog projekta iz vremena kada je Narodna biblioteka građena.

Narodna biblioteka ostaje stabilna

Na daljinsko grejanje još ne mogu da se priključe jer ne postoje kapaciteti za toliki prostor. Inače, Narodna biblioteka je još u aprilu angažovala Građevinski fakultet da utvrdi da li će izgradnja podzemne garaže uticati na stabilnost njihove zgrade.

Profesor Građevinskog fakulteta Boško Stevanović kaže da su u aprilu delovi radova izvedeni, pobijeni šipovi, razupore i počela je izgradnja podzemne garaže, i tom prilikom su konstatovali da na samoj konstrukciji objekta nema nikakvih oštećenja koji bi ukazivali da je ugrožena njena nosivost, stabilnost, upotrebljivost.

„Pored vizuelnog pregleda koji smo obavili na licu mesta imali smo i projekat same garaže, projekat obezbeđenja temelja, jame, imali smo geodetska merenja, odnosno repere koji su postavljeni na glavnoj gredi šipova i na biblioteci i analizom svih tih podataka i uvedenih lista konstatovali smo da izvođenje radova na garaži nema nikakvih uticaja na konstrukciju biblioteke“, navodi Stevanović.

Iz Parking servisa kažu da će objekte koji su pronađeni, izvođači zaobići i da ništa neće biti oštećeno. Zbog nepredviđenih okolnosti, izgradnja podzemne garaže u Skerlićevoj poskupela je za oko 18,3 miliona dinara, što je zapravo 1,5 odsto u odnosu na prvobitnu cenu.

Nastavak radova na 12.000 kvadratnih metara

Dok ne bude gotova nova tehnička dokumentacija, Parking servis nastavlja radove tamo gde je to moguće. Trenutno se betoniranju međuspratne ploče.

Podzemna garaža će se prostirati na oko 12.000 kvadratnih metara. Imaće tri nivoa, više od 350 parking mesta, od toga 19 za osobe sa invaliditetom.

Iako će se na novu tehničku dokumentaciju čekati nekoliko meseci, iz Parking servisa kažu da očekuju da će radovi biti završeni sledeće godine, kako je i planirano.

Dušan Borković: Da li ću uvek biti lojalista i Ćaci? Da!

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(12)

  1. DOBRO JE ŠTO SE TO DESILO U OVOM TRENUTKU DA MOGU DA SE PRENEBEGNU SVE EVENTUALNE OPASNOSTI O STABILNOST BIBLIOTEKE I OSTALIH OBJEKATA U BLIZINI A I LJUDI NA GRADILIŠTU A I UOPŠTE.

  2. Mogle su knjige uzletdti od mazuta, i kompletan fundus i zgrada nestati. Šta ima veze, kultura nam i obrazovanje nisu bitni. Važan je parking. Srećom što imaju rešenje, zaobilaze. Još malo neka grade. Ipak još ima šta da se uništi. Samo napred!

    1. U kom to gradu može da postoji Narodna biblioteka koja je tako velika da sistem daljinskog grejanja ne može da podrži toliki prostor?
      Uključi mozak…

  3. Kada treba da se radi nešto, mrka kapa, kada neko ipak počne da radi onda se pojave stručnjaci sa svih strana.

  4. Strasno zar je moguce šta se radi i jel moguce da za ovo nema nikakvog traga. Ako nema u dokumrntima grada onda moraju neke druge službe da znaju za ovo. To je odlika ogromne nemarnosti OVIH.

  5. Ni za Železničku stanicu „Novi Sad“ , nije bilo dokumentacije! Posle nesreće volšebno je iskrsla u centru Novog Sada u Vase Stajića. Sve neznalice do neznalice!

  6. Za te instalacije se znalo u Beogradu, samo sto firma Rizvana Siana iz Dubaija i Bagdada nije bila informisana kada je radila izmenu urbanistickog plana ovog dela Vracara. Videti uredbu donesenu u jeku Korone 2019 i objavljenu u Beogradskom Sl. Glasniku dostupnom na internetu.

Ostavite odgovor na Radomir Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.