Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prebačeno je 1,4 milijarde dinara (11,9 miliona evra) iz budžetske rezerve za izgradnju beogradske obilaznice.
Novac je namenjen za deonicu „Most preko reke Save kod Ostružnice – Bubanj Potok (sektori 4, 5 i 6)“, vidi se iz rešenja u Službenom glasniku.
Projekat obilaznice oko Beograda sastoji se iz više sektora ukupne dužine 20,4 kilometara.
Projekat obilaznice Ministarstvo realizuje u saradnji sa JP „Putevi Srbije“ kineskom kompanijom „Power Construction Corporation of China Ltd“ i azerbejdžanskom kompanijom „Azvirt“.
Novac koji će iz budžetske rezerve biti prebačen za obilaznicu prvobitno je bio namenjen Ministarstvu finansija za novčane kazne i penale po rešenju sudova.
U aprilu prošle godine u saobraćaj je pušten Sektor 4 od 7,7 kilometara od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača i Petlovo Brdo, piše u objavi na sajtu Ministarstva građevine.
Sektor 5 sa tunelom Straževica otvoren je za saobraćaj u junu.
Radovima na sektoru 6, od tunela Straževica do Bubanj potoka, obilaznica će se spojiti sa autoputem E75 ka Nišu.
Održavanje sistema za naplatu putarine koštaće 13 miliona evra
Bivši ministar građevine Tomislav Momirović u avgustu je najavio da će beogradska obilaznica u saobraćaj biti puštena na proleće 2023. godine.
Kako se navodi na sajtu Ministarstva, vrednost radova je 207 miliona evra, od čega se 15 procenata ulaže iz budžeta Srbije, dok se preostalih 85 procenata finansira od kredita kineske Eksim banke.
Navodi se i da je planirana i izgradnja nastavka obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, sektora C, kada bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.