Vesti iz zemlje

07.02.2019. 14:08

Radio Slobodna Evropa

Autor: Izmene zakona o prevozu putnika

IŽS: Transport opasnih materija železnicom kroz Beograd je bezbedan

Transport opasnih materija železnicom kroz Beograd potpuno je bezbedan, saopštilo je preduzeće Infrastukture železnice Srbije (IŽS).

U odgovoru na pitanja Radija Slobodna Evropa (RSE), nakon pisanja štampe o rizicima transporta opasnog tereta kroz Beograd, navodi se da prugom kroz Vračarski tunel, koji se ispod centra glavnog grada Srbije prostire u dužini od 3,5 kilometra od Veterinarskog fakulteta do stanice Vukov spomenik i Pančevačkog mosta, od 1. jula 2018. svakodnevno prolazi dvadesetak teretnih vozova, od kojih u proseku sedam do osam transportuje opasne materije.

IŽS navodi da ovom trasom teretne kompozicije saobraćaju od 1. jula 2018, kada je obustavljen železnički transport na obilaznoj pruzi oko Kalemegdana i dotadašnjoj Glavnoj železničkoj stanici.

Kako su ranije objašnjavali nadležni, do tada je ovom obilaznicom uglavnom transportovan sav opasni teret, hemikalije i razne druge sirovine, većinom za potrebe hemijske i naftne industrije u Pančevu ali je ta trasa ukinuta kada su šine uklonjene nakon početka izgradnje stambeno-poslovnog kompleksa Beograd na vodi.

Kako saopštavaju u IŽS, transport putnika i robe prugom kroz Vračarski tunel funkcioniše besprekorno jer je Železnička stanica Vukov spomenik, najbezbedniji i najsavremeniji objekat Infrastrukture železnice Srbije, od jula u potpunosti osposobljena i za saobraćaj teretnih kompozicija.

„To je uključilo i sve bezbedonosne i sigurnosne sisteme u stanici Vukov spomenik, a ispunjeni su svi zahtevi inspekcijа zaduženih za ovu oblast“, saopštilo je preduzeće Infrastukture železnice Srbije.

———————————————————————————————————————————–
Pročitajte i:
————————————————————————————————————————————
Teretne železničke kompozicije kroz tunel Vračar saobraćaju tokom celog dana, dok transport opasnih materija tom trasom prolazi samo u terminu kada je stanica Vukov spomenik zatvorena za putnički saobraćaj.

Kako tvrde u IŽS, takva organizacija nije urađena iz bezbedonosnih razloga.

„Opasne materije transportuju se u to vreme isključivo iz psiholoških razloga, kako ne bi prolazile kroz stanicu Vukov spomenik dok u njoj ima putnika“, navode u IŽS.

U tom preduzeću naglašavaju da tunel Vračar i stanica Vukov spomenik u potpunosti mogu da prihvate sav teretni železnički saobraćaj koji prolazi ovim pravcem, kao i da se teretne kompozicije pregledaju pre ulaska u Vračarski tunel.

Ovim pravcem železničke kompozicije idu u takozvanom hladnom režimu, što znači da ih zajedno sa isključenim dizel lokomotivama kroz tunel prevlače elektro lokomotive.

„Takva je situacija sa teretnim i sa putničkim vozovima i to je propisano tehničkim uslovima za železničku stanicu Vukov spomenik pre dve decenije kada je izgrađena“, navode u IŽS.

Transport železnicom kroz Beograd dodatno je povećan od 1. februara 2019, kada je obustavljen železnički saobraćaj između Stare Pazove i Novog Sada zbog izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte. Od tada se kompletan teretni železnički saobraćaj između Beograda i Novog Sada odvija pomoćnim prevoznim pravcem Pančevo–Orlovat–Rimski Šančevi–Novi Sad.

„U skladu sa ovim izmenama, od 1. februara rteretni vozovi između juga i severa, kao i prema Banatu, saobraćaju kroz beogradski tunel Vračar“, saopštava IŽS.

Kao buduće trajno rešenje za transport teretnih železničkih kompozicija i opasnih materija na području Beograda u preduzeću Infrastukture železnica Srbije navode izgradnju 29 kilometara duge obilaznice Beli Potok–Vinča–Pančevo.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.