Srbija

14.02.2017. 12:09

Autor: Nova Ekonomija

Janković: Od rušenja u Savamali veći problem što ništa nije urađeno po tom pitanju

Srbija

14.02.2017. 12:09

Zamenik zaštitnika građana, koji obavlja funkciju zaštitnika građana, Miloš Janković ocenio je da je od rušenja u Savamali veći problem šta sve nije urađeno nakon saznanja o dešavanjima u Hercegovačkoj ulici u Beogradu.

„Daleko veći problem, što je paradoksalno, od toga šta se desilo te noći, jeste to da od tog dana kada se to desi ili od preporuke zaštitnika građana koju objavi, do dana današnjeg, bar sa aspekta nadležnosti zaštitnika i informacija koje su zaštitnika građana dostupne, mi nemamo bilo koji drugi podatak“, rekao je Janković intervjuu agenciji Beta.

On je dodao da je u medijima rečeno da policija nije postupala po zahtevu tužilaštva i da se postavlja pitanje šta je sektor unutrašnje kontrole učinio po pitanju ispitivanja da li su policijski službenici postupali u skladu sa zahtevom tužilaštva.

„Mi smo otvorili i vodimo postupak Savamale. Smatramo da je od odlučnog značaja i to pitanje šta je učinjeno od internih kontrolnih mehanizama“, rekao je Janković.

Janković je dodao da zaštitnik građana dobija potpune informacije u većini slučajeva koje je vodio, a da su Savamala i još nekoliko slučajeva izuzeci i da upravo oni „otežavaju jednu spoznaju da organi Republike Srbije sarađuju sa zaštitnikom građana“.

On je dodao da je nepotrebno „da se stvari prikrivaju od zaštinika građana ili da se informacije po zahtevu zaštitnika njemu ne dostave“.

„Saradnja s policijom dobra, problem najviši državni organi“

Janković je ponovio da je saradnja sa policijom bila dobra, a na pitanje kakav je odnos sa državnim službama posle ostavke ombudsmana Saše Jankovića, on je kazao da je saradnja sa i do sada bila dobra, posebno na nižem nivou, sa ljudima sa kojima je ta institucija komunicirala povodom pritužbi upućenim na rad državnog organa.

On je kao problem naveo to što je dovedena u pitanje saradnja sa najvišim državnim organima.

„Institucije do sada i sada izražavaju punu saradnju sa zaštitnikom građana. Ono što je problem, što se pojavilo u poslednje vreme, to je pitanje saradnje najviših državnih organa, rukovodilaca organa uprave u odnosu prema zaštitniku građana“, rekao je Janković.

On je dodao da je plan da se saradnja sa nekim ministarstvima unapredi, a uspostavi sa onim organima sa kojima je došlo do zastoja u saradnji.

„Odnos izvršne vlasti prema zaštitniku građana pokazuje s jedne strane stepen poštovanja zakona i Ustava, sa druge strane ima značajnu determinantu kulture odnosa saradnje među državnim organima. Očekujem da će saradnja tamo gde je bila dobra biti nastavljena, tamo gde nije bila dovoljna, ili nije bila ostvarivana, da će se hitno uspostaviti“, rekao je Janković.

Govoreći o broju pritužbi koje dobija zaštitnik građana, Janković je rekao da je taj broj u porastu za oko 20 odsto, da je u 2015. godini bilo oko 5.000 pritužbi, a u 2016. godini 6.000 pritužbi, dok je se neformalni broj obraćanja zaštitniku gradjana kreće oko 15.000 ili 16.000.

„Veliki broj pritužbi je usmeren na rad organa koje zaštitnik građana ne može da kontroliše. Dva su viđenja te situacije – da građani nisu dovoljno informisani i da građani u velikom broju pritužbi gde nije nadležan zaštitnik naglašavaju: ‘Vi ste jedina insititucija kojoj smatramo da je umesno da joj se obratimo'“, rekao je Janković.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.