Srbija

05.06.2020. 15:01

NALED

Autor: Nova Ekonomija

Jedinstveno elektronsko sanduče menja poštara

Foto: Pixabay

Srbija

05.06.2020. 15:01

U naredne dve i po godine najveći broj usluga javne uprave bude dostupan građanima i privredi putem interneta ili mobilnog telefona, a očekuje se da će novih 300 usluga eUprave ili mUprave redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, saopštila je Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED).

Vlada Srbije usvojila je Program razvoja elektronske uprave za period od 2020. do 2022. godine predviđa unapređenje Portala eUprave, značajno povećanje broja elektronskih usluga i novi pristup digitalizaciji procedura sa fokusom na životne događaje.

„U slučaju preselјenja, plaćanja poreza, registracije automobila ili drugih sličnih životnih aktivnosti, građani će moći odmah elektronski da obave sve postupke koje su sa tim događajem povezane umesto da ih rešavaju jedan po jedan. Sve usluge će biti dostupne i putem mobilnog telefona, a građani i privreda će imati  mogućnost da prate u kojoj fazi rešavanja je njihov zahtev i na kraju da ocene kvalitet usluge“, navodi se u saopštenju. 

Građani će moći da provere koje podatke organi čuvaju o njima, da podnesu zahtev za izmenu ili saznaju ko koristi te podatke i na koji način.

Elektronske dokumente će prepoznavati i prihvatati sudovi, beležnici i izvršitelјi dok će institucije njihovu autentičnost potvrđivati svojim ePečatom, umesto ePotpisom pojedinačnih službenika. Digitalizacija bi trebala da reši i pitanje dostave dokumenata. 

„Umesto da čekaju poštara, građani i privreda dobijaju elektronsko rešenje lokalne poreske administracije za porez na imovinu u Jedinstveno elektronsko sanduče na Portalu eUprava. Slično će biti i sa dostavlјanjem rešenja suda, katastra ili nekog drugog organa, čime će biti rešen višedecenijski problem zastarevanja postupaka usled loše dostave“, saopšio je NALED.

Na kraju, poseban cilј Programa posvećen je otvaranju podataka koji su u posedu državnih organa kako bi ih svi građani, a posebno privreda, mogli da koriste za kreiranje novih usluga i proizvoda i podsticanje ekonomskog razvoja.

Kako bi se eUprava razvijala, predviđen je i završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavlјanje ePisarnice i eArhive, kako bi se u potpunosti omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata.

„Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju“, dodaju u NALED-u.

Program razvoja eUprave je strateški akt Vlade sačinjen u skladu sa Zakonom o planskom sistemu, na kom su zajedno radili Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (kao predlagač akta) i Kancelarija za IT i eUpravu, u saradnji s NALED-om, a uz podršku Fonda za dobru upravu Vlade Ujedinjenog Kralјevstva posredstvom UNDP, kao i Evropske unije u okviru projekta Reforma javne uprave. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.