
Poreska uprava traži 208 novih kolega
Poreska uprava Srbije najavila je danas da će, pod sloganom "Poreska uprava zapošljava – Odgovorni ljudi za odgovorno društvo", 11. juna raspisati konkurs za sve one koji su zainteresovani da rade u toj inst...
Sajmovi automobila DDOR BG Car Show 06 i motocikala Motopassion, najznačajniji ovogodišnji regionalni događaj u sektoru auto i moto industrije, kapije za posetioce otvoriće na Beogradskom sajmu od 22. do 28. marta, i to u znaku izuzetnog, na globalnom planu i istorijski vrednog jubileja – 80. godišnjice Prvog međunarodnog salona automobila, održanog marta 1938. godine. Bila je to prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek rođenog Beogradskog sajma, održana svega pola godine po zatvaranju kapija Prvog beogradskog sajma, na današnjem Starom sajmištu, septembra 1937.
Zanimljivo je da je inicijativa za pokretanje salona automobila tog formata potekla od ljudi iz Dajmler-Benca, i da je direktno omogućila da Beogradski sajam bude prihvaćen kao organizator jednog od devet zvanično registrovanih salona automobila u Evropi, pa samim tim i jedna od metropola svetske automobilske industrije. I to u vreme kada su iz evropskih sajamskih centara dolazili snažni protesti i protiv same ideje o sajmu u Beogradu, jer se verovalo da će Beogradski sajam biti ozbiljna konkurencija.
Na tom Prvom salonu automobila učestvovalo je 107 izlagača iz Amerike, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije, ali i nekoliko domaćih. Bilo je izloženo 375 vozila, od čega 158 putničkih, 65 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 105 motocikala i bicikla, deset automobilskih motora, tri traktora i jedan motorni bager. Zanimljivo je da je interesovanje izlagača bilo toliko da su svi štandovi i svi prostori još u polovini izgradnje bili izdati, tako da je tadašnja uprava morala sa žaljenjem da odbije čak 117 izlagača kojima nije mogla da obezbedi prostor.
Priliku da se predstavi iskoristila je kompletna elita tadašnje svetske industrije automobila, a najveće interesovanje posetilaca privukli su modeli Opela, BMW-a, Harda, Fijata, Dodža, Ševroleta, Bjuika i Mercedes-Benca. Salon je posetilo oko 40.000 ljudi, uglavnom zainteresovanih za kupovinu, a izlagači su posetom bili veoma zadovoljni.
Posle tri neverovatno uspešna izdanja, sajamsko okupljanje planirano za maj 1941. nije održano, jer su bombardovanje Beograda 6. aprila 1941. i početak rata i na ovim prostorima prekinuli let Salona automobila. Rad sajma automobila obnovljen je u sklopu Međunarodnog sajma tehnike na novoizgrađenom Beogradskom sajmu 1957. godine, a prva posleratna samostalna Međunarodna izložba motora i motornih vozila održana je krajem 1965. Učestvovalo je 139 domaćih i 41 strani izhlagač iz 14 zemalja. Zabeleženo je fascinantnih 525 hiljada posetilaca.
Od tada do danas, beogradski sajam automobila, pod kakvim god imenom bio, postao je jedan od orijentira u auto-moto sektoru i kalendaru svetske sajamske industrije. Potvrdu takvog statusa posetioci će moći da nađu i na sajmovima DDOR BG Car Show 06 i 12. Motopassion, u 10 hala Beogradskog sajma, gde će više od 350 izlagača iz dvadesetak zemalja predstaviti više od 50 automobilskih brendova, sa 40 do 50 sasvim novih modela automobila, koje je vodeća svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Tu će biti i 10 proizvođača lakih privrednih vozila, ali i više od 40 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala.
Radno vreme sajmova biće od 10 do 20 časova. Cena pojedinačne ulaznice je 300 dinara, grupnе 200, grupne za đake i studente 150 dinara, a sajamski parking će se plaćati 100 dinara po započetom satu. Tokom Porodičnog dana 27. marta, cena „porodične“ ulaznice biće 500 dinara, a važiće za decu do 16 godina starosti u pratnji roditelja.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Poreska uprava Srbije najavila je danas da će, pod sloganom "Poreska uprava zapošljava – Odgovorni ljudi za odgovorno društvo", 11. juna raspisati konkurs za sve one koji su zainteresovani da rade u toj inst...
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede otpočelo je izradu nacrta zakona kojim se uvodi sistem provera celog lanca proizvodnje hrane u zemlji, po principu - od njive do trpeze, kao i sistem kont...
Slaba domaća proizvodnja i investicije, radna snaga koja odlazi, upareni sa fiksnim kursom i ekonomskim usporavanjem glavnih trgovinskih partnera Srbije, izazvali su slabiji rast BDP-a od očekivanog, ukazuju...
Na tzv. “blokadersku listu” studenata režimski mediji ovih dana stavljaju svakog ko se usudi da javno kritikuje neki potez vlasti.Tako se na tapetu jednog od režimskih tabloida našao i biznismen Zoran Drakul...
Na početku vladavine, vlast je jako želela da bude prisna sa umetnicima, ali mi smo gadljivi ljudi. Mislim da je to bila Koraksova čuvena karikatura sa kutlačom ko...
Srpskoj naprednoj stranci je potrebna ogromna mašinerija i izborna korupcija da bi sačuvala svoje biračko telo. Zajednički front opozicije i studenata koji mobiliše i veću izlaznost, je dobitna kombinacija za borbu protiv naprednjaka....
Predsednik Gradske izborne komisije Zajačara Nenad Dinulović saopštio je večeras preliminarne rezultate izbora na osnovu 100 odsto obrađenih biračkih mesta i naveo da je lista "Ne damo Srbiju - Aleksandar Vučić" dobila 47,13 odsto glasova, od...
Nekom kosmičkom nepravdom, upravo je nama zapalo da živimo na ovom parčetu planete i to u potpuno društveno-neuređenim odnosima. Srbija je jedina zemlja u Evropi, ne računajući Belorusiju i Rusiju, u kojoj se ishod izbora zna od trenutka raspisivanja i ništa se po tom pitanju nij...
Protest akademske zajednice započeo je danas blokadom raskrsnice na uglu ulica Kneza Miloša i Nemanjine, ispred zgrade Vlade Srbije. Oni su predali svoje zahteve koji uključuju rasformira...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења