U toku je izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca duge oko 22 kilometra, u koju država ulaže oko 266 miliona evra. Obilaznica će povezati centar Šumadije sa najvažnijim putnim pravcima, poput Moravskog koridora. Rok za završetak obilaznice je 2027. godina. Već tokom avgusta bi trebalo da budu asfaltirana prva dva kilometara, piše Radio televizija Srbije (RTS).
Procene su da svaki treći Kragujevčanin vozi automobil. Uz oko 60.000 vozila, teretnjake i šlepere, saobraćajni kolaps u centru grada je svakodnevica. Problem bi trebalo da reši Severna obilaznica oko Kragujevca, koja je počela da se gradi krajem prošle godine.
Planirana za brzinu od 100 kilometara na čas, gradiće se po fazama. Uveliko se radi na prvih pet kilometara. Priprema se podloga, kopaju kanali, grade nasipi.
„Imamo obećanje da će već tokom avgusta biti asfaltirana prva dva kilometra. Obaveza izvođača jeste da uporedo sa izvođenjem radova na ovoj prvoj fazi rade i pripremaju projektno-tehničku dokumentaciju za preostalih 17 kilometara brze saobraćajnice“, kaže Dejan Ružić, zamenik gradonačelnika Kragujevca.
Kompletan obilaznica, za čiju će izgradnju biti utrošeno 194.000 kamiona zemlje, imaće 25 objekata, mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i pet petlji. Uz nju niče i nova industrijska zona.
Preko je potrebna Kragujevcu, jer zainteresovanih investitora ima, ali ne i slobodnog zemljišta.
„Jako blizu nam je i magistralni gasovod i druge potrebne infrastrukturne instalacije, tako da će industrijska zona biti opremljena u potpunosti, blizu grada Kragujevca, lako će se doći do nje“, kaže gradonačelnik Nikola Dašić.
Lakše će se doći i do posla, na koji u Kragujevcu čeka oko 11.500 građana. Od 2027, kako je najavljeno, zahvaljujući Severnoj obilaznici, kroz Kragujevac će se putovati brže. Uz manje vozila na gradskim ulicama i čistiji vazduh.
Vlada Srbije je sredinom prošle godine za strateškog partnera na izgradnji severne obilazice oko Kragujevca izabrala konzorcijum koji čine Srbijaautoput i Euro Motus.
Prethodno je, krajem februara 2022, za strateškog partnera za isti projekat izabrala konzorcijum Srbijaautoput, Integral inženjering Laktaši (ogranak Integral Inženjering Niš), MHM projekt (Novi Sad), Institut za puteve, DB Inženjering. Međutim, početkom aprila 2023. godine je doneta odluka o prestanku važenja odluke kojom je taj konzorcijum izabran za strateškog partnera.
Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava u iznosu od 265,2 miliona evra za projektovanje i izvođenje radova na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca u dužini od 22 kilometara, potpisan je u u julu 2023. godine.
Sredstva za ovaj projekat sufinansiraju Francuska agencija za razvoj u iznosu od 176,8 miliona evra i Svetska banka sa 88,4 miliona evra, navela je Svetska banka u saopštenju .
Sredstva za projekat sufinansiraju Francuska agencija za razvoj u iznosu od 176,8 miliona evra i Svetska banka sa 88,4 miliona evra.
Kolaps u gradskom saobraćaju je zbog:
1. neizgrađenih kružnih tokova
2. neformiranih javnih parkinga i garaža
3. neuređenih (adaptiranih, proširenih) puteva i saobražajnica
4. nedomaćinskog i nestručnog raspolaganja i odabira prioriteta
5. nepostojanja obilaznica
Nikako ne napreduje. Ovim tempom ni za 15 godina nece biti gotova. Šta je sa kliničkim centrom? Šta je sa stadionom? Ko kaže da je vaš skup a nacionalni stadion jeftin? Zato što se niko ne buni Kragujevac je u drugom planu. Šta rade kragujevčani?