Кancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uvela je novu uslugu u klaudu e-Pečat, koja će omogućiti institucijama javne uprave da besplatno koriste elektronske pečate bez fizičkog preuzimanja sertifikata, čime je postala prvi pružalac te usluge u Srbiji, saopštilo je danas Ministarstvo informisanja i telekomunikacija.
Precizirano je da ta usluga podrazumeva izdavanje kvalifikovanog sertifikata i para kriptografskih ključeva, gde privatni ključ služi za kreiranje pečata, a javni ključ za njegovu validaciju.
Naglašeno je da su svi sertifikati smešteni u Državnom data centru, koji osigurava visok nivo bezbednosti i pouzdanosti, a sve informacije dostupne su na sajtu epecat@ite.gov.rs.
Direktor Kancelarije Mihailo Jovanović je naveo da su prednosti te nove usluge, u odnosu na klasičan e–Pečat na kartici, veća bezbednost, pouzdanost, brža dostupnost i smanjenje troškova za institucije, prenosi Beta.
„Ovu uslugu Кancelarija za IT i eUpravu pruža besplatno za javnu upravu, a period važenja izdatog e–Pečata je do pet godina. Implementacijom e–Pečata u klaudu dodatno se olakšava pružanje elektronskih usluga i javna uprava čini još efikasnijom“, rekao je Jovanović.
Ministar informisanja i telekomunikacija Dejan Ristić je rekao da to ministarstvo izvršilo ocenu ustavnosti te usluge i predložilo Vladi Srbije da utvrdi da li je Kancelarija ispunila sve zahteve za pružanje takve usluge, što je konstatovano na sednici 7. novembra.
Smatra da će uspostavljanje te usluge značajno doprineti unapređenju elektronskog poslovanja organa državne uprave i da će direktne pogodnosti osetiti građani i korisnici usluga elektronske uprave.
U saopštenju su podsetili da su državni organi dužni da pre nabavke pečata pribave saglasnost Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave na sadržinu i izgled pečata, a zahtev mogu podneti i na portalu eUprava.