
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Turska kompanija KentKart podnela je zahtev za pokretanje arbitražnog postupka protiv Republike Srbije, vidi se u bazi podataka Međunarodnog centra za rešavanje investicionih sporova (ICISD). Predmet ovog investicionog spora su „usluge naplate prevoza“.
Zahtev za pokretanje arbitraže protiv Srbije pokrenule su kompanije: Kent Kart Anadolu Elektronik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Kent Kart Ege Elektronik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi i Kentkart Global Elektronik Anonim Şirketi.
Iz podataka dostupnih na sajtu ICISD-a može se videti da je Generalni sekretar ICISD-a 1. aprila ove godine registrovao zahtev Kentkarta za pokretanje arbitražnog postupka i da je postupak „u toku“.
Srbiju će u ovom slučaju predstavljati Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo privrede i Državno pravobranilaštvo.
Gostujući u Beogradskoj hronici na RTS-u u ponedeljak, predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić je govorio i o javnom prevozu, odnosno njegovom pojeftinjenju.
Šapić je tada rekao da niko nije verovao da će javni prevoz da funksioniše bolje nego ranije i da će se podići broj karata.
„Podsetiću vas šta su sve pričali o javnom prevozu ‘neće znati šta ko radi, plaćaćemo stotine miliona evra odštete BusPlus-u’. Znate za koliko su nas tužili? Konotrolisali su sistem od 250 miliona evra godišnje. Ja tvrdim da preko milion evra ne mogu da dobiju. Oni su podneli tužbu na 17 miliona evra. Čitava opoziciona scena je optuživala da će biti stotine miliona evra odštete“, rekao je tada Šapić.
Veliki broj medija je nakon ovog njegovog nastupa objavio da je „KentKart tužio Beograd“. Na bazama otvorenih podataka se ne vidi da je domaća podružnica KentKarta pokretala dodatne sporove, a Nova ekonomija je ove medijske navode pokušala da proveri i kod Privrednog suda i Grada Beograda.
Odgovore do objavljivanuja ovog teksta nismo dobili.
Grad Beograd je prošle godine jednostrano raskinuo ugovor sa kompanijom Kentkart Southeast Europe koja se bavila naplatom karata u beogradskom prevozu.
Grad je raskinuo ugovor sa Kentkartom koji je 2021. godine zaključen na 13 godina, osnovao novo javno preduzeće „Naplata prevozne usluge“ i preuzeo posao naplate karata u svoje ruke.
Zbog raskida ugovora, turski Kentkart Global uputio je 20. marta prošle godine republičkim organima Srbije obaveštenje o nameri pokretanja postupka protiv Srbije u kojem je ukazala na „grubo kršenje standarda zaštite“ od strane gradnonačelnika Beograda Aleksandra Šapića. Navodno prekršeni standardi tiču se Sporazuma o zaštiti stranih investicija, o čemu je tada Nova ekonomija pisala.
Naime, Srbija i Turska imaju potpisani bilateralni sporazum o zaštiti stranih investcija, na osnovu koga je predviđeno da ukoliko dođe do kršenja ugovora strani investitor o tome treba da obavesti nadležne organe.
U okviru perioda od šest meseci, putem pregovora i konsultacija, strane spor treba da pokušaju da reše spor mirnim putem (pre pokretanja međunarodne arbitraže). Do pomirenja očigledno nije došlo, jer je, kako se može videti, turska kompanija podnela zahtev za pokretanje međunarodne arbitraže.
Kompanija Kenktart Global sa sedištem u Turskoj je većinski vlasnik firme Kentkart Southeast Europe, a koja se godinama bavila naplatom i kontrolom karata u beogradskom prevozu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE