Radovi na urgentnom održavanju javnog puta u slučaju elementarnih nepogoda, ili vanrednih okolnosti izvode se u toku trajanja kao i nakon prestanka nepogode ili nepredviđenog događaja.
Novim pravilnikom o vrsti radova i načinu izvođenja radova na urgentnom održavanju javnog puta predviđeno je da se tokom vanrednih okolnosti:
– postavi privremena saobraćajna signalizacija;
– ukloni materijal koji je nanet na put (materijal iz osulina i klizišta, rasuti materijal iz transportnih sredstava, hemijski i drugi opasni materijali, nanosi snega i leda, ostaci havarija, i sl.);
– osposobi sistem za odvodnjavanje puta;
– izradi i postavi privremeni oslonac putnih objekata kada je ugrožena nosivost temelja ili stubova objekta;
– izrade i postave privremeni mostovi ili pontoni;
– postavi privremena ograda na putnim objektima;
– delimično ili potpuno obnovi kolovozne konstrukcija;
– izrade privremene komunikacije (devijacija, obilaznica) za uspostavljanje saobraćaja kada je saobraćaj u prekidu, a nije moguće izvoditi radove na osnovnoj trasi puta;
– izrade privremeni nasipi za usmeravanje vode;
– izrade privremeni potporni zidovi;
– ukloni ograda i druge prepreke
– postavi ograda
Posle prestanka elementarnih nepogoda, vanrednih i nepredviđenih okolnosti obavlja se vanrednog pregleda javnih puteva, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta.
Zatim, vrše se predistražni i istražni radovi – laboratorijska i terenska istraživanja;
Pravilnik predviđa i izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetan i bezbedan saobraćaj i čuva upotrebna vrednost javnog puta.
U slučaju neposredne opasnosti po život i zdravlje učesnika u saobraćaju, zatvara se deonica javnog puta na kojoj je onemogućena prohodnost i bezbedno odvijanje saobraćaja, u skladu sa propisima kojima se uređuju javni putevi i bezbednost saobraćaja na putevima.
PROČITAJTE JOŠ: ZAŠTO SU PUTEVI U EMIRATIMA NAJBOLJI NA SVETU