Kineska kompanija Hina Battery postaje prvi proizvođač čije će se natrijum-jonske baterije koristiti u električnim vozilima.
Kako je preneo portal Cnevpost, reč je o modelu natrijum-jonskih baterija pod nazivom „E10X“, koje su se ranije koristile za pogon dvotočkaša.
Korišćenje natrijum-jonskih baterija u putničkim automobilima, kako se ocenjuje, potencijalno označava veliku novinu na tržištu električnih automobila.
Proizvođač baterija Hina Battery inače je predstavio tri natrijum-jonske baterije i najavio partnerstvo sa kineskim proizvođačem električnih automobila
Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC).
Jedan od novih modela automobila te kompanije prvi je koji ima ugrađene natrijum-jonske baterije. Automobil nosi naziv Sehol E10X.
Srpski naučnici: Radimo na baterijama kojima ne treba litijum
Kako se dodaje automobil koji je zajednički brend kompanija JAC i Volkswagen Anhui (fabrika baterija nemačke automobilske kompanije Folksvagen koja je izgrađena u istoimenom mestu u Kini) takođe razvijaju model električnog automobila sa natrijum-jonskom baterijom.
Domet vozila sa novim natrijumjonskim baterijama napravljenim u Kini je oko 252 kilometra i mogu da se pune na takozvanim brzim punjačima.
Električni automobil Sehol E10X trenutno je dostupan u sedam verzija, a cene se kreću od 46.900 kineskih juana (oko 6.810 američkih dolara) do 76.400 (oko 11.000 američkih dolara).
Očekuje se da će natrijum-jonske baterije moći da budu zamena za litijum-jonske električne baterije čija je proizvodnja skuplja.
Elskploataicja litijuma, minerala koji se koristi za proizvodnju elektičnih baterija, bila je tema i u Srbiji, gde je australijaska rudarska kompanija Rio Tinto imala nameru da ga eksplioatiše.
Ipak, od toga se odustalo nakon velikih građanskih protesta krajem 2021. godine.
Šta sve znamo o projektu za iskopavanje litijuma u dolini Jadra?