Tunel koji će povezati Karađorđevu ulicu i Ulicu despota Stefana, gradiće kineska kompanija Pauer čajna (Powerchina), a vrednost radova je veća od 235 miliona evra.
Na dnevnom redu današnje sednice Privremenog organa Grada Beograda je i zaključak o davanju saglasnosti Sekretarijatu za komunalne i stambene poslove i JP „Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda“ da u ime Grada Beograda zaključe ugovorni sporazum sa Republikom Srbijom i izvođačem Pauerčajna, o regulisanju međusobnih prava i obaveza u vezi sa projektom izgradnje tunelske veze između Karađorđeve ulice i Dunavske padine, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovskim površinama i infrastrukturom – LOT 1 i LOT 2, saznaje N1.
Predlogom zaključka u koji je N1 imao uvid, nalaže se Sekretarijatu za komunalne i stambene poslove da prati realizaciju pomenutog ugovora, i dodaje se da za njegovu realizaciju nisu potrebna finansijska sredstva.
Naime, u nacrtu zaključka se navodi da je Vlada Republike Srbije 12. oktobra donela odluku kojim je za projekat izgradnje tunelske veze između Karađorđeve ulice i Dunavske padine, data saglasnost da investitorska prava vrši Grad Beograd, odnosno Sekretarijat za komunalne i stambene poslove i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, i imenovalo Ministarstvo finansija za finansijera projekta.
„U cilju dalje realizacije zaključka Vlade Republike Srbije i usvojenog plana detaljne regulacije, a u skladu sa zaključenim Sporazumom o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture od 20.08.2009. između Vlade NR Kine i Vlade Republike Srbije, dobijena je konačna ponuda od izvođača POWERCHINA International Group Limited za projekat izgradnje tunelske veze Karađorđeve ulice i Dunavske padine, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovne površine i infrastrukture“, navodi se u nacrtu zaključka.
Iznos ponude kineske kompanije za LOT 1 je 24.473.421,52 evra bez PDV-a, a za LOT 2 je 211.414.013,80 evra, takođe bez PDV-a, tako da je ukupna vrednost investicije 235.887.435,32.
Potrebna finansijska sredstva za realizaciju ugovora, kako se dodaje, obezbeđuje finansijer projekta Ministarstvo finansija koje će, kako se navodi, vršiti direktna plaćanja izvođaču, nakon potvrde Naručioca i provere dokumentacije od strane stručnog nadzornog organa fidik inženjera, kojeg angažuju Sekretarijat za komunalne i stambene poslove i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Podseća se i da je Skupština grada Beograda usvojila Plan detaljne regulacije (PDR) tunelske veze između obronaka Save i Dunava, koji predstavlja plansku osnovu za realizaciju Projekta izgradnje tunelske veze Karađorđeve ulice sa padinom Dunava, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovskim površinama i infrastrukturom, u Beogradu.
Ulazni portal u tunel nalaziće se u blizini Ekonomskog fakulteta, dok bi tunel trebalo da izlazi u Ulici despota Stefana, u blizini MUP-a Srbije.
Izgradnja ovog tunela deo je šireg projekta koji doskorašnji gradonačalenik Aleksandar Šapić naziva „mali metro“, a koji podrazumeva i uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog, većeg kapaciteta, na njegovom mestu.
Izgradnja novog mosta takođe je poverena kompaniji Pauerčajna, a Srbija se za taj projekat već zadužila za 80 miliona evra kod bankarske grupacije BNP Paribas.
Podsetimo, Paurčajna je angažovana na još nekoliko velikih projekata u Beogradu, uključujući toplovod Obrenovac – Novi Beograd i izgradnju depoa za metro u Makišu.