Vesti iz zemlje

24.09.2013. 09:56

Danas

Autor: Nova Ekonomija

Kinezi od oktobra proizvode kamione u Kragujevcu i Somboru

Kineska kompanija Huang haia trebalo bi do kraja narednog meseca da počne proizvodnju vozila u Zastavinim fabrikama u Kragujevcu i Somboru.
Kako piše list Danas, višečlana delegacija direktora i stručnjaka grupe „Zastava vozila“ i „Zastave kamiona“ ove nedelje boravi na jugu Kine, u kompaniji „Huang haia“, gde će, očekuje se, precizirati ranije potpisani protokol o saradnji, piše „Danas“.
Tokom ovonedeljne posete predstavnici „Zastave“ i njihovi domaćini, saznaje „Danas“, dogovoriće detalje o transferu kineske tehnologije i skorašnjem početku sklapanja njihovih vozila u pogonima „Zastave kamiona“ u Kragujevcu i „Zastave specijalna vozila“ u Somboru. 
Delegacija „Huang haia“, čiji predstavnici su letos već bili u Kragujevcu, Somboru i Beogradu, u Srbiji će ponovo boraviti od 10. do 17. oktobra, kada će, prema oficijelnim najavama, biti definisani svi detalji dogovorene poslovne saradnje sa „Zastavinim“ fabrikama. 
U „Zastavi“ smatraju da bi, ukoliko se sve bude odvijalo prema predviđenoj dinamici, sklapanje kineskih vozila trebalo, kao što je „Danas“ već najavio, da počne tokom jeseni, preciznije do kraja narednog meseca. 
„Danas“ podseća da je protokolom o saradnji između dve firme dogovoreno da se u kragujevačkoj fabrici sklapaju i proizvode kamioni nosivosti od sedam do osam tona, kombiji i minibusevi, a u somborskim halama pik-apovi i još jedno terensko vozilo. 
Sklapanje tih vozila je, kako se očekuje, uvod u strateško partnerstvo kineske i „Zastavinih“ fabrika za proizvodnju kamiona i specijalnih vozila. 
Sa Kinezima su, naime, već započeti pregovori i o privatizaciji „Zastave kamiona“ i „Specijalnih vozila“, koji bi trebalo da budu okončani do proleća naredne godine. 
Do tada će kineska strana moći da se uveri u tehničko-tehnološke, kadrovske i druge potencijale „Zastavinih“ fabrika u proizvodnji vozila. 
Na sličan način je, napominje „Danas“, i „Fijat“ pre no što je došao u Kragujevac, testirao nekadašnju „Zastavinu“ fabriku automobila, kojoj je pre preuzimanja poverio licencu proizvodnju modela „punto“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Ovakve pametne glave guraju celu zemlju u propast.
    Kada Britanija, jedna od zemalja osnivača – napušta EU, koja budala onda može reći da je EU budućnost Srbije?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.