Srbija

05.02.2025. 12:18

Nova ekonomija

Autor: Dunja Marić

Kinezi projektuju treću liniju beogradskog metroa, iako i prva linija već godinama kasni

Foto: Pixabay

Srbija

05.02.2025. 12:18

Konzorcijum firmi predvođen kineskom kompanijom CRDC (China Railway Design Corporation Serbia) izradiće projektno-tehničku dokumentaciju za liniju 3 beogradskog metroa, saopštilo je JKP “Beogradski metro i voz”.

Pored CRDC-a, u konzorcijumu su još dve firme – “Luis Berger” i “Co Designing”.

Ugovor o izradi projektno-tehničke dokumentacije – studije opravdanosti sa idejnim projektom i studijom o proceni uticaja na životnu sredinu za liniju 3 beogradskog metroa potpisali su direktor JKP “Beogradski metro” Andreja Mladenović i sekretar za javni prevoz Radovan Kremić sa predstavnikom CRDC-a u Srbiji Jen Džongjinom.

Vrednost zaključenog ugovora iznosi 2.285.400.000 dinara bez PDV (oko 2,72 milijarde sa PDV-om), odnosno oko 19,5 miliona evra. Procenjena vrednost nabavke, inače iznosila je 2,95 milijardi dinara bez PDV-a.

Ponudu su podnela su ukupno četiri konzorcijuma. Jedan od njih, predvođen kompanijom “Dvant inženjering”, imao je ponudu koja je bila niža od ponude CRDC-a (2,17 milijardi dinara), ali posao im nije dodeljen zbog manjih kadrovskih kapaciteta.

Treća linija od Bežanije do Banjice

Rešenje za treću liniju metroa predviđa trasu od Bežanije do Banjice, sa produžetkom do budućeg Biokampusa.

Kako su naveli iz “Metroa”, ukupno vreme putovanja od početne do poslednje, 22. stanice, trajaće 38 minuta, sa ukrštanjima sa linijom 1 na Trgu republike i sa linijom 2 kod Arene.

Prva linija kasni

Rok za završetak radova prve linije metroa više puta je pomeran, a poslednji put sa 2028. na 2030. godinu, o čemu je Nova ekonomija već pisala. Do kraja 2030. godine će, prema poslednjim zvaničnim informacijama datim našoj redakciji, biti gotovi radovi na prvoj fazi „linije jedan“ beogradskog metroa. Kako iz “Beogradskog metroa” kažu, prva faza obuhvata rutu od početne stanice Železnik do krajnjeg terminusa – stanice Pančevački most.

Prema ranijim najavama, Beograd je do kraja 2030. godine trebalo da ima već dve linije metroa. Prva je trebalo da bude gotova ranije, 2028. godine.

Cena prve linije metroa Beograda udvostručena za 4 godine

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.