Izgradnja deonice na Koridoru 11 od Preljine do Požege dužine 30,9 kilometara, počela je danas. Vrednost radova je 450 miliona evra, a finansiraju se kreditom koji je Vlada uzela od kineske Eksim banke.
Izvođač je kineska kompanija Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani (CCCC) koja je već pripremila gradilišni kamp u blizini Lučana u kome će biti smešteno oko 200 radnika, a radovi bi trebalo da budu završeni za dve i po godine.
PROČITAJTE JOŠ: KINESKI KREDITI OD MILIJARDU EVRA MIMO DOMAĆIH ZAKONA
Deonica Preljina-Požega biće deo autoputa Beograd-Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, ali i budućeg autoputa Beograd-Sarajevo, jer je u planu da od Požege bude izgrađeno još oko 60 kilometara do granice sa BiH.
Ta deonica, na kojoj će biti tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje, povezaće Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga – Moravički i Zlatiborski.
Kroz Čačak prolazi 15,5 kilometara auto-puta na kome će biti izgrađena dve od tri velike petlje, a kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je prisustvovao obeležavanju početka radova i istakao da će se pre kraja godine od Beograda do Čačka završenim autoputem stizati za oko sat vremena, a da će već krajem juna Obrenovac i Čačak biti povezani autoputem.
„Danas otvaramo radove na najtežoj deonici koja će biti jednako teška koliko i Grdelica sa nešto manjim kosinama ali sa više tunela“, rekao je Vučić i dodao da će 12 kilometara tunelskih cevi biti postavljeno na deonici od oko 31 kilometra.