Vesti iz zemlje

01.02.2021. 17:36

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Knedla koja ne stoji u grlu

Vlasnica brenda "Ferdinand knedle", Lana Nedeljković kaže za Novu ekonomiju da trenutno posluje u nekoliko objekata. U podkastu "Neću da ćutim" govorila je i o tome zašto je došla na ideju da tokom pandemije otvori još jedan ...

Foto: Nova ekonomija/ Lana Nedeljković

Knedla mesecima stoji u grlu ugostitelja i malih privrednika u Srbiji. Kako preživeti zatvaranje, zabranu kretanja i skraćeno radno vreme? Zabrinuta je i  Lana Nedeljković, suvlasnica beogradskih „Ferdinand knedli“, ali ova firma je pre nekoliko dana otvorila još jednu, novu radnju sa slatkim knedlama.

„Mi treba da se pojavimo negde gde ljudi neće doći namenski kod nas, nego će tu doći nekim drugim poslom, a onda će videti knedle i poželeti da ih jedu“, objašnjava suvlasnica „Ferdinand knedli“ Lana Nedeljković zašto su otvorili lokal u Tržnom centru Ušće.  

Prema Laninom iskustvu, poslovanje u toj oblasti mnogo zavisi od vremenskih uslova: kad je hladno i pada kiša, ili kad je prevruće kod njih „nema žive duše“.

Onda su se pitali gde su svi ti ljudi i zaključili da su oni tada obično u tržnom centru. To je, kako naglašava, bio glavni razlog da svoj četvrti lokal otvore u TC Ušće, rekla je u podkastu Nove ekonomije „Neću da ćutim“ Lana Nedeljković.

Teško je bez državne pomoći

Vlasnica brenda „Ferdinand knedle“ kaže da im je paket državne pomoći, koji je bio namenjen privrednicima, bio od velike koristi.

Naglašava da je na početku 2021. godine situacija zbog pandemije nije ništa bolja nego prošle, kada bi bez paketa državne pomoći teško preživeli.

„Jedina je činjenica da smo došli do januara 2021. i da nismo morali da preduzimamo radikalne mere. Bilo bi dobro da se deo tih obaveza otpiše“, smatra Nedeljković.

Kaže da se sada čeka proleće, kao i da nisu otpuštali radnike. Ocenjuje i da će bolja situacija u ugostiteljstvu biti bolja kada počnu da rade letnje bašte.

PRESLUŠAJTE DEO RAZGOVORA SA LANOM NEDELJKOVIĆ:

Objašnjava da pomoć privrednicima treba određivati u skladu sa tim kako neko posluje, koliki mu je pad u poslovanju, koliko ima zaposlenih, odnosno koliko plata treba da isplati radnicima.

Prema njenim procenama, na nekom širem planu, očekuje se mnogo otpuštanja radnika, mnogo nezaposlenih i pašće kupovna moć.

„Sreća je što naš proizvod nije skup, kod nas dolaze i ljudi koji nemaju dovoljno novca i oni koji ga imaju. Jedna knedla sa šljivama košta 95 dinara i za to će biti i naći će se (novca)“, smatra suvlasnica Ferdinand knedli Lana Nedeljković.

Ljudi žele da se osećaju kao gosti

Prošla 2020. je, kako kaže, bila veoma teška godina, kao i većini ugostitelja jer su izazove koji su došli s pandemijom dočekali nespremni. Najteže je bilo u periodu potpunog zatvaranja.

„Mi smo tad imali jedan jedini cilj, da možemo da platimo kirije koje su tog momenta ostale takve kakve su, da možemo da isplatimo plate i trudili smo se da na svaki način poboljšamo prodaju“, kaže Lana.

ISKUSTVA PREDUZETNICA: KAKO RADI PRIVATNI STOMATOLOG U DOBA KORONE

To se, prema njenim rečima, odnosilo na onlajn prodaju i dostavu tokom vanrednog stanja i ograničenog kretanja kada su pokrenuli kampanju „Ruka ruku mije“ čiji je cilj bio da se pomogne najstarijim sugrađanima.

„Kampanja je bila osmišljena tako da svako ko poruči knedle, obezbeđuje svojim starijim komšijama u krugu od 200 metara, poklon knedle od šljiva i kajsija, ljudi su to prihvatili širokog srca i nama se povećala prodaja“, objašnjava Nedeljković.

Pored toga inicirali su i Svetski dan knedli, peticijom na društvenim mrežama i izdejstvovali da 8. septembar bude Svetski dan knedli.  Da nije bilo korone, prelazak na onlajn dostavu bi, prema Laninim rečima, išao mnogo sporije.

Ipak, smatra da ljudima fali lični kontakt, da ih neko ugosti i da se osećaju onako kako gosti treba da se osećaju.

Ferdinand, ali ne Franc

Svoj prvi lokal slučajno je otvorila u Ulici Gavrila Principa. To se kasnije pokazalo kao dobra reklama, jer su gosti povezali austrijskog nadvojvodu Franca Ferdinanda i njegovog atentatora po kome se zove ulica.

„Krenuli smo krajem 2016. godine, otvaranjem prvog lokala u ulici Gavrila Principa u Beogradu“, kaže suvlasnica „Ferdinand knedli“ Lana Nedeljković, koja je nedavno gostovala u podkastu Nove ekonomije „Neću da ćutim“.

Prema njenim rečima, Ferdinand o kome je reč i za koga se vezuje brend je u stvari austrijski car Ferdinand koji je ostao upamćen po izreci „Ja sam car i hoću knedle!“.

Često ih je želeo, kako Lana objašnjava, bez obzira na doba godine i ako ih ne bi dobio, otpuštao bi kuvara.

„Nema nikakve veze s Francom Ferdinandom (austrijskim nadvojvodom koga je u atentatu ubio Gavrilo Princip u Sarajevu 1914. godine), ali je to ljudima toliko ostalo urezano u pamćenje, da je ispalo kao super marketinški potez“, objašnjava sagovornica Nove ekonomije.

Nakon toga otvorili su drugu radnju na Topličinom vencu, treću u Bulevaru Zorana Đinđića, a četvrta je prvog februara otvorena u TC „Ušće“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.