Srbija

30.05.2014. 13:32

B92

Autor: Nova Ekonomija

Ko najviše ulaže u oglašavanje na internetu?

Srbija

30.05.2014. 13:32

Najveće učešće u onlajn reklamnim kampanjama imaju preduzeća koja se bave finansijskim uslugama, trgovinom i automobilskom industrijom. 
Ovo je samo jedan od zaključaka iz nedavno objavljenog izveštaja u kome Gemius, najveća evropska kompanija za online istraživanja i konsalting, razmatra reklamnu aktivnost oglašivača u Centralnoj i Istočnoj Evropi.
U analizu su uključene Bugarska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Litvanija, Letonija, Poljska, Rumunija, Srbija i Slovačka. Izveštaj sadrži podatke prikupljene od avgusta 2013. do januara 2014. godine 
Gemius je istraživao koje industrije „kontrolišu” najveći deo onlajn oglašavanja. Ispostavilo se da u Slovačkoj, Bugarskoj i Mađarskoj najveće učešće u internet oglašavanju imaju kompanije koje pružaju finansijske usluge (njihovi oglasi se prikazuju 16%, 15% i 13%). U Litvaniji i Češkoj skoro 20% oglasa putem interneta se odnosi na trgovinu (19% i 17%), dok u Hrvatskoj i Rumuniji lidersku poziciju zauzima automobilska industrija (20% i 11%). Sa druge strane, u Srbiji telekomunikacije uživaju najveći deo onlajn tržišta (25%). U Letoniji to su kompanije koje nude proizvode za zabavu, a u Poljskoj preovlađuju prehrambene industrije (13%). 
Koje industrije zaostaju u učešću na tržištu? 
U Hrvatskoj, Bugarskoj i Rumuniji to su modne kuće (2%), u Mađarskoj i Poljskoj multimedijalna preduzeća (3% i 2%). U Češkoj i Letoniji se samo 2% onlajn kampanja tiču farmaceutskih proizvoda, dok u Litvaniji i Srbiji poslednje mesto zauzimaju preduzeća koja nude robu za domaćinstvo (1%). U Slovačkoj, onlajn tržišni sektor koji generiše najmanje oglasa bila je odeća (2%).

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Vladimir Milovanović isti intervju već danima šeruje po raznim novinama i na to troši pare akcionara, da li to oni odobravaju? Kupio je 21. marta 10.000 akcija, 115 hiljada evra, poreklo? Da to nije možda na rate preko sindikata?
    Nemaju Vladimir Milovanović i bratstvo strah od neprijateljskog preuzimanja, već je tu prisutan samo jedan strah od „NEPRIJATELJSKOG SMENJIVANJA“ sa direktorskih mesta, sa posledičnim „NEPRIJATELJSKIM HAPŠENJEM“.

Ostavite odgovor na de Macola Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.