Vesti iz zemlje

25.08.2021. 15:07

Nova ekonomija, Nevena Petaković

Autor: Nova Ekonomija

Koga će sve metro zaobići?

Građani od juče imaju mogućnost da vide kuda će ih voziti linije dugo najavljivanog beogradskog metroa. Sekretarijat za urbanizam objavio je plan regulacije šinskih sistema kojim se planiraju tri linije metroa, proširenje tramvajske...

Wikimedia

Građani od juče imaju mogućnost da vide kuda će ih voziti linije dugo najavljivanog beogradskog metroa. Sekretarijat za urbanizam objavio je plan regulacije šinskih sistema kojim se planiraju tri linije metroa, proširenje tramvajske mreže, kao i proširenje BG voza. 

Plan generalne regulacije, između ostalog, je utvrdio trasu prve linije metroa i ona je planirana na pravcu: Železnik- Makiš – Žarkovo – Bele vode -Trgovačka – Požeška – Park „Banovo brdo“ – Ada Ciganlija – Sajam – Mostar- Savski trg – Trg Republike – Skadarlija – Dunav – Pančevački most – Кaraburma – Ada Huja-Višnjička – Mirijevski bulevar- 7. gimnazija – Mirijevo.

U planu koji je dat građanima na uvid izbačena je mogućnost drugog, varijantog, rešenja za deo prve linije, a koja bi obuhvatila i Klinički centar Srbije i Prokop.

Prema tom rešenju trasa je vodila od stanice Sajam ka Prokopu čime bi se ostvatila veza sa sistemom gradske železnice BG voz i vršila opsluga putničkog železničkog terminala i glavne železničke stanice u Beogradu.

Plan za metro „jedan od najkontroverznijih“ u decenijskom planiranju Beograda

Stanice Prokop i Klinički centar Srbije ipak našle su svoje mesto u Planu za šinske sisteme, ali na trasi treće linije je projektovanje najavljeno za budućnost. 

Beograd planira i preko 40 kilometara novih deonica tramvajske mreže, a jedan od pravaca širenja je i Bulevar oslobođenja – Klinički centar – Prokop. 

Do Kliiničkog centra Srbije nalaziće se 400 metara udaljena metro stanica Mostar, rekao je ranije zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da će biti napravljene pokretne stepenice. 

Prva linija metroa će zaobići i Prokop i Klinički centar

Kako će se graditi prva trasa?

Prva trasa je planirana po terenu na delu od stanice Železnik do stanice Makiš u dužini od 2,1 kilometara. Na ovom delu trasa se ide kroz prostor planiranog depoa za metro i površine u funkciji saobraćaja. Ima dve stanice koje su planirane na terenu, Železnik i Makiš. 

Uz stanicu Makiš planirana je početno-završna stanica linije BG voza. 

Deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 2,15 kilometara. 

Deonica u dužini od oko 11,2 kilometara od stanice Bele vode do stanice Pančevački most planirana je u  dubokom  tunelu,  Deonica od stanice  Pančevački  most  do  Mirijeva  planira se  u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 5,7 kilometara.

Druga linija metroa ići će pravcem: Depo Bežanija -Кvantaška pijaca – ŽS Zemun – Novi Novosadski put – Filipa Višnjića – Stadion Zemun – Senjski trg – Aleksandra Dubčeka – Opština Novi Beograd – Merkator – Arena – Sava  centar – Blok  18 – Savski  trg – Manjež – Makenzijeva – Južni  bulevar – Šumatovačka – Vojislava Ilića – Cvetkova pijaca – Mite Ružića – Ustanička – Mirijevo.

Francuski Egis radi idejni projekat i procenu uticaja na životnu sredinu za drugu liniju metroa

Poslednja, metro linija 3, planirana je na sledećem pravcu: Paunov breg -Banjica -Trošarina – Stepa Stepanović – Braće Jerković -Centralno groblje – Vitanovačka – Autokomanda – ŽS Beograd centar – Кlinički centar Srbije – Manjež – Pionirski park – Trg Republike – Beton hala – TC Ušće – Arena – ŽS Novi Beograd – „Airport city“ – Gandijeva – Dušana Vukasovića – Vojvođanska – Bežanijsko groblje i depo Bežanija- 

Javni uvid u Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za I fazu prve linije metro sistema održaće se od 24. avgusta do 24. septembra. 

Zainteresovana lica mogu, tokom javnog uvida, svoje primedbe na planirana rešenja, u pisanom obliku, da dostave Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove, preko pisarnice u Ulici kraljice Marije 1 zaključno sa 24. septembrom 2021. godine. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.