Srbija

31.08.2022. 12:55

SBB

Autor: Nova Ekonomija

Kolegijalnost na prvom mestu

Foto: SBB

Srbija

31.08.2022. 12:55

Ideje mladih i ideje iskusnijih kolega podjednako se slušaju u kompaniji SBB i United Grupi

 Kolegijalnost je nešto što krasi zaposlene u SBB-u i matičnoj kompaniji United Grupi, svi žele da vam pokažu i pomognu, kažu mladi insajderi koji su nedavno počeli da rade u ovim kompanijama. SBB daje priliku mladim i tek diplomiranim studentima da stasavaju sa iskusnim kolegama, a mentorsku podršku imaju sve vreme. 

Nemanja Cvetković je diplomirao na ETF-u i trenutno Junior BI Developer u United Grupi. Prethodno iskustvo iz Petnice je pomoglo da se brže snađe u kolektivu i u radu sa mentorima. Prvih dana na poslu najviše se pribojavao da li zna dovoljno, da li će stečeno znanje moći da primeni u praksi i kako će se snaći u razrađenoj mašineriji i timu od 15 ljudi.  „Ispunjena su sva moja očekivanja, ceo kolektiv je bio spreman da pomogne, što je najvažnije za  prvi posao i dobar razvoj.“ 

Nemanja Cvetković i Milica Kuzmanović

IT karijera Milice Kuzmanović je zvanično počela kada je sa master studija i iz tima prodekana ETF-a prošla na konkursu SBB-a. Od prošle godine je Medior Business Analyst u United Grupi. „Još na fakultetu sam znala šta želim od prvog posla: da radim u velikom timu, želela sam i inženjerski i biznis deo posla. Bilo mi je važno da steknem i prijatelje i da s tim ljudima mogu da izađem na kafu. Dobila sam sve to u SBB-u.“

Nevena Cajković, koja završava master studije na Modulu za informaciono-komunikacione tehnologije na ETF-u priseća se da joj je razgovor za prvi posao  bio veoma prijatan. „Zaposlila sam se na početku korone u SBB-u, kada se radilo od kuće i iz ove perspektive gledano, strpljive kolege i direktorka su nešto što mi je najviše značilo.“ Nakon sticanja prvog iskustva u SBB -u, od prošle godine je Junior CRM Developer u United Grupi.

Nevena Cajković i Božidar Šimšić

Božidar Šimšić iz Užica je trenutno na doktorskim studijama na novosadskom Fakultetu tehničkih nauka, smer Energetika, elektronika i telekomunikacije.  Poslovnu karijeru započinje da gradi u SBB-u gde posle osam meseci napreduje i postaje deo United Grupe na poziciji Sales Performance Manager. Kao i sve kolege, ističe značaj mentorske podrške i iskrenu šansu koja se daje mladim kolegama. United Grupa i te kako zna da neguje mlade, kao i da ih razvija. Predlozi koji dolaze od mladih veoma su zapaženi i uzimaju se u razmatranje, priča on.

Nevena podvlači da, nažalost, nemaju svi svršeni studenti prilike da sarađuju sa dobrim mentorom i da poznaje dosta kolega sa fakulteta koji su upravo zbog toga izgubili volju i prelazili su u nove firme.

 Šta vam se sviđa u poslovnoj kulturi kompanije, pitamo mlade IT-jevce.

 Nemanji se dopada to što nema razlike u godinama,  i ne doživljavate da li nadređeni ima 50 plus ili je mlađi. Milica ističe činjenicu da se u SBB-u prilike nude jako često. „Ako primete da se neko zanima za drugu tehnologiju na nivou SBB-a ili Grupe, preusmeri se u drugi tim.“

Koji je najbolji savet koji ste dobili? 

Da budem istrajan  i uporan, da se ne iznerviram na prvu i odustanem. Ta istrajnost je bitna jer nije svaki dan na poslu isti, otvoreno će Nemanja. 

Nema glupih pitanja, ne treba da se plašim pitanja, čak iako to nije vezano za trenutnu poziciju, kaže Milica Kuzmanović. 

Nevena Cajković priča da je na početku imala trenutke kada joj se činilo da je  teško pohvatati sve procese u SAP-u, i da nikad neće doći trenutak da sve zna. „Tada su mi rekli da ne žurim, da će polako sve da se sklapa i dođe na svoje mesto, i tako se i desilo.“ 

Božidar Šimšić poručuje novim kolegama koje tek dolaze u SBB: „Ni sada ne znam sve, ali u tome i jeste poenta, dok god imamo novih stvari da učimo, imamo i mesta za napredak. Samo bez opterećenja i besomučnog nerviranja. Sve se nauči i popravi, a zdravlje, živci i međuljudski odnosi najteže, tako da samo opušteno, sa motivom da što više naučite na poslu.“


Da sad SBB odluči da napravi shadow bord direktora, u kojem sede samo zaposleni  mlađi od 30, šta biste predložili generalnom direktoru?

Nemanja Cvetković: Želeo bih da se sklone predrasude prema uspešnoj domaćoj kompaniji. Svi građani treba da imaju mogućnost izbora. Meni je drago što radim u domaćoj firmi, uvek se misli da je strana firma nužno bolja. Ova kompanija ruši te predrasude: radi kao strana, a kapital ostaje u zemlji. Budućnost je u personalizaciji kanala i inteligenciji uređaja koja se sve više razvija, to je budućnost, da vaš TV prepoznaje ono što vi želite da gledate. 

Milica Kuzmanović: U današnjem svetu ubrzanih promena i stalnih inovacija mogu da kažem da je SBB kompanija koja prati trendove i otvorena je za promene i nove ideje koje dolaze od mladih. Sa postojećim tehnologijama već smo lideri na tržištu, a za naredni period bih volela da SBB dobije i mobilnu mrežu.

Nevena Cajković: Znam da bih bila okružena jako kvalitetnim i inteligentnim ljudima i radnicima i da bismo zajedno došli do odličnih inovativnih ideja i planova.

Božidar Šimšić: Dolazim iz sveta biomedicine, kako bih pomogao čoveku, tako bih i savetovao kompaniju. Kratkoročno bih predložio nešto što može dati brzi efekat. Kada pričamo o periodu od godinu dana, stavio bih fokus na ispitivanje gde nam odlazi nepotrebno novac i energija koju treba preusmeriti u godišnji cilj kompanije u prodaji, sa glavnim motivom povećanja zadovoljstva kod korisnika i zaposlenih. Za petogodišnji plan, tu već radimo preventivno, savetovao bih da napravimo kvalitetnu i detaljnu analizu tržišta i trenda razvoja telko-industrije u svetu, sa fokusom na Evropu i Ameriku i da uskladimo naš kompas sa njima.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.