Vesti iz zemlje

20.08.2020. 16:44

Politika

Autor: Nova Ekonomija

Kreditor odbio da smanji dug Er Srbiji

Nacionalni avio-prevoznik Er Srbija (Air Serbia) obavestio je kreditora Etihad ervejz partners BV (EAP BV) da ne može da izmiri dug od 56,5 miliona dolara koji sledećeg meseca stiže na naplatu, ali je kreditor odbio da smanji potraživanje, pi&sca...

Foto: Pixabay

Nacionalni avio-prevoznik Er Srbija (Air Serbia) obavestio je kreditora Etihad ervejz partners BV (EAP BV) da ne može da izmiri dug od 56,5 miliona dolara koji sledećeg meseca stiže na naplatu, ali je kreditor odbio da smanji potraživanje, piše Politika.

Avio-prevozniku, čiji su suvlasnici Vlada Srbije sa 51 odsto i Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata sa 49 odsto, u septembru stiže na naplatu kredit od 56,5 miliona dolara podignut od fonda EA partners, a istom kreditoru u junu sledeće godine treba isplatiti još jedan zajam od 63 miliona dolara.

Er Srbija u pismu kreditoru iz jula ove godine traži da kredit na dan isplate bude smanjen za 89 odsto, od ukupno oko 120 miliona dolara duga, kako bi mogla da nastavi da posluje i generiše potrebna sredstva da bi otplatila kredit nakon što ponovo pokrene svoje poslovne aktivnosti koje nije mogla da obavlja usled trenutne pandemije koronavirusa, zatvaranja aerodroma 19. marta i nemogućnosti obavljanja letova.

Upravni odbor EA partners zaključio je da je predlog kompanije neprihvatljiv i očekuje da će Er Srbija platiti sve iznose u celosti, prema ugovoru o kreditu na dan dospeća, u skladu sa dogovorenim i prihvaćenim uslovima.

Da bi ovo moglo da bude opterećenje za budžet ukazao je i Fiskalni savet u poslednjem izveštaju, koji se bavi efektima zdravstvene krize na fiskalna i ekonomska kretanja, gde konstatuje da bi rashodna strana budžeta mogla do kraja godine da ostane u skladu sa onim kako je rebalansom predviđeno, ako ne bude nepredviđenih okolnosti, ali i upozorava da je nepoznato da li će i na koji način državna preduzeća dobiti podršku iz javnih sredstava.

Milan Kovačević, konsultant za investicije, ukazuje na činjenicu da je u ovom slučaju jedan od partnera kreditirao zajedničko preduzeće  jer on smatra da su Etihad, suvlasnik Er Srbije, i EA partners, koji je pozajmio Er Srbiji 120 miliona dolara, povezana lica.

”U ovoj situaciji Er Srbiji sledi stečaj ili da uradi nešto razumno. Er Srbija sutra počinje da leti za Crnu Goru i mora da kupi gorivo. Ako kreditor blokira račun, a što ne bi blokirao ako se ne dogovore, Er Srbija ide u stečaj“, rekao je Kovačević 

Dodao je i da kompanija ne ide u stečaj kada napravi gubitak, već kada ne može da posluje, što podrazumeva kupovinu goriva, isplatu zarada i slično.

„Najgluplje bi bilo da država opet upumpa novac u Er Srbiju da bi uplatila Etihadovom fondu novac. To ne bi smelo da se dogodi. Amerika je takvim preduzećima dala kredite da prebrode krizu, slično našem UPPR-u, ali to je još efikasnije. Trebalo bi razmotriti sve moguće dobre ideje. Etihad smo hvalili kada je dokapitalizovao našu avio-kompaniju, šta bi falilo da razmišljamo i tražimo da li bi neko sada mogao da dokapitalizuje Er Srbiju“, rekao je Kovačević.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.