Komorski investicioni forum Zapadnog Balkana (KIF ZB6) pokrenuo je digitalnu platformu za, povezivanje 350.000 kompanija iz šest ekonomija Zapadnog Balkana, njihov zajednički nastup na svetskim tržištima i promociju regiona kao investicione destinacije, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).
Svi zainteresovani domaći i strani privrednici mogu se prijaviti na platformu, a registracija i korišćenje portala su besplatni.
Nakon što je kompanijski profil kreiran, korisnici mogu pretraživati profile ostalih preduzeća i kontaktirati potencijalne poslovne partnere.
Jedna od funkcija dobavljačke platforme „Market Access“, namenjene kompanijama zainteresovanim za ulazak u domaće, regionalne i svetske lance dobavljača, jeste „Supply chain“, gde je trenutno registrovano više od 1.200 firmi aktivnih u regionu Zapadnog Balkana.
„Svakodnevno se broj kompanija na platformi povećava. Strukura korisnika je šarenolika i po sektorima delatnosti u kojima posluju i prema veličini firmi, od mikro preduzeća iz Srbije i regiona Zapadnog Balkana, do međunarodno poznatih kompanija i grupacija“, izjavila je Milica Brašanac, samostalni savetnik PKS, članice regionalnog udruženja KIF ZB6.
Kako bi podržao saradnju i trgovinu između regionalnih privreda i izvoz šest ekonomija na međunarodna tržišta, KIF je razvio digitalni alat „Market Access“, bazu podataka koja nudi značajne mogućnosti za unapređenje poslovanja i povezivanje privrednika.
Srpsko „zeleno zlato“ u borbi protiv klimatskih promena
Klasteri: Put do uspeha malih i srednjih preduzećaTrenutno je na portalu aktivan modul „Lanci snabdevanja“ (Supply chain), čiji je cilj da poveže kompanije zainteresovane za učešće u globalnim i regionalnim lancima snadbevanja sa multinacionalnim korporacijama koje traže nove dobavljače iz regiona Zapadnog Balkana.
„Ova funkcija na portalu pruža početnu podršku preduzećima, omogućava im interakciju u lancu snadbevanja kompanija sa Zapadnog Balkana sa potencijalnim partnerima iz međunarodnih kompanija, i daje privrednicima mogućnost da predstave svoje proizvode i usluge“, izjavila je Brašanac.
Početkom 2022. godine počeće sa radom i funkcije „Business to business“ za zakazivanje B2B poslovnih sastanak među korisnicima, „Event Management“ za najave poslovnih događaja i sajmova, i „Supply and demand“ modul koji će prikazivati potražnju i ponudu unutar Zapadnog Balkana.