Srbija

15.03.2017. 16:38

N1 Beograd

Autor: Nova Ekonomija

Ljajić: Prošle godine bilo 16.400 prigovora potrošača

Srbija

15.03.2017. 16:38

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić rekao je da je prošle godine bilo 16.400 prigovora potrošača, što je za oko 1.900 više nego u 2015. godini.

Ljajić je tokom obilaska trgovinskog lanca DIS u Pančevu, povodom Svetskog dana potrošača, ocenio da je ostvaren napredak u oblasti zaštite potrošača u Srbiji i da su građani Srbije bolje informisani o svojim pravima.

„Od tog broja najviše je žalbi bilo na obuću, uglavnom sportsku, oko 20 odsto, dok se 12 odsto prigovora odnosilo na mobile telefone, sedam odsto na računare, šest na belu tehniku, a po četiri odsto na odeću, nameštaj i televizore“, rekao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, važna je uloga trgovaca koji se bore za lojalnost potrošača i izlaze u susret prigovorima.

„Plan je da se povećaju davanja za jačanje organizacija potrošača“, rekao je ministar i dodao da je ove godine izdvojeno 15 miliona dinara, a da će sledeće godine u tu svrhu biti namenjeno 20 miliona dinara.

Ljajić je podsetio da je ranije u Srbiji bilo pet organizacija za zaštitu potrošača, a da ih sada ima sedam.

Podsetimo, danas se obeležava Svetski dan prava potrošača, koji su Ujedinjene Nacije ustanovile 1983. godine, a ove godine ključna tema je izgradnja digitalnog tržišta i jačanje poverenja potrošača u digitalni način kupovine.

Žarko Malinović, sekretar Udruženja za trgovinu, kaže da se više od 80 odsto reklamacija reši u korist potrošača.

Iako iz Ministarstva trgovine ocenjuju da je elektronsko tržište u Srbiji značajno napredovalo u protekloj godini, zaključak je da i potrošači moraju biti više informisani o svojim pravima i mehanizmima za njihovu zaštitu.

Tokom 2016. godine podneto je oko 16 hiljada prigovora, a potrošači se najviše žale na obuću, mobilne telefone, usluge od opšteg interesa, belu tehniku.

„Blizu 17 hiljada reklamaca govori da mi jedmo društvo u kojem potrošači prepoznaju svoja prava. U tu statistiku ne ulazi onaj broj koje potrošači šalju trgovcima, jer više od 80 odsto prijava koje potrošači upute trgovcima reše se u korist potrošača, rekao je Žarko Malinović“, sekretar Udruženja za trgovinu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.