Opštine Nova Varoš i Čajetina, kao i Dom učenika srednjih škola „Patrijarh Pavle“ iz Beograda su u roku od nedelju dana kupili po jednu novu luksuznu limuzinu. Nova Varoš i Čajetina su automobile platile po 34.000 evra, a Dom učenika „samo“ 24.800 evra.
Sve tri limuzine su kupljene od firme Auto Čačak, pokazuju podaci javnih nabavki sprovedenih u julu ove godine.
BEOGRAD NABAVLJA JOŠ AUTOMOBILA OD KOMPANIJE POVEZANE SA SNS-OMTehničke specifikacije, odnosno opis automobila koji se naručuje, su bile toliko detaljne da bi dva različita automobila mogla da ispune sve zahteve. To je potencijalno i razlog zbog čega su i sve tri javne nabavke imale samo jednog ponuđača – firmu Auto Čačak.
Ponuda te kompanije u slučaju javne nabavke za potrebe Doma učenika „Patrijarh Pavle“ bila je „uparena“ sa OTP kućom za lizing, pošto je to bio jedan od uslova tendera.
Opštine Nova Varoš i Čajetina su imale identične tehničke specifikacije, odnosno tražile su potpuno iste karakteristike automobila.
DONACIJE MUP-U: SUKOB INTERESA IZAZIVA SUMNJU NA KORUPCIJUNeki od tih zahteva se ne odnose na performanse, bezbednost ili izdržljivost samog automobila, pa nije ni jasno zbog čega je bilo neophodno da opštinski automobili poseduju sve ove karakteristike.
Tako se, na primer, traži da automobil bude limuzina, sa dizel motorom i automatskim sedmostepenim menjačem.
Boja karoserije mora biti crna metalik, dužina vozila treba da bude 4,85-4,9 metara, a snaga motora 140-150 kw (188-201 konjskih snaga).
Od dodatne opreme, automobili treba da imaju i adaptivni tempomat do 201 km/h, troznoski klima uređaj, led farove sa uređajem za pranje, sedišta od prevrnute kože, kamere za parkiranje, kao i grejače prednjih i zadnjih sedišta.
Na pitanje Nove ekonomije, zbog čega su automobili ovakvih karakteristika potrebni opštinama, nije nam odgovoreno do objavljivanja teksta.
Kada je u pitanju automobil koji je kupio Dom učenika srednjih škola „Patrijarh Pavle“ iz Beograda, dokument koji sadrži tehničku specifikaciju u okviru ove ove javne nabavke se i zove „Oktavia A8 ambition 2,0 TDI 110 kw dsg“.
GSP BEOGRAD IZNAJMLJUJE AUTOMOBILE OD BIZNISMENA BLISKOG SNS-UIsticanje tačno određenog proizvoda koji javna insitucija želi da kupi je suprotno Zakonu o javnim nabavkama, jer potencijalno ograničava konkurenciju, s obzirom na to da se smanjuje krug firmi koje su u stanju da ponude, u ovom slučaju, Škodu oktaviju navedenih karakteristika.
U zahtevima koje je Dom srednjih škola naveo piše da automobil takođe mora da bude limuzina i da ima automatski sedmostepeni menjač, kao i to da boja karoserije treba da bude crna metalik.
Zahtevano je da snaga motora bude 105-110 kw (140-147 konjskih snaga), a da limuzina bude dugačka 4,5-4,7 metara.
Od dodatne opreme traženo je, između ostalog, da poseduje Keyless GO sistem, dvozonski klima uređaj sa kontrolnik panelom pozadi, 2-kraki multifunkionalni kožni volan, kao i kožnu ručicu menjača i ručne kočnice. Automobil mora da ima i tempomat, aluminijumske felne 16“, led farove i zaštitne zavese za zadnja bočna stakla i zadnje staklo.
Ni iz Doma učenika srednjih škola nije nam odgovoreno za koje potrebe je vozilo ovakvih karakteristika nabavljeno.
Vlasnik Auto Čačka Milenko Kostić je bivši šef aktuelnog gradonačelnika Čačka iz redova SNS, Miluna Todorovića. Todorović je bio direktor Auto Čačka do izbora na funkciju gradonačelnika 2016. godine.
U junu 2019. Kostić je bio među zvanicama na proslavi rođendana provladinog tabloida Informer, kojoj su prisustvovali i premijerka Srbije Ana Brnabić, vlasnik TV Pink Željko Mitrović i kontroverzni biznismeni sa severa Kosova Zvonko Veselinović i Milan Radoičić, objavio je KRIK.