Gradonačelnik Siniša Mali je, na prezentaciji projekta beogradskog metroa u Starom dvoru, rekao da plаnirаnje i izgrаdnjа beogradskog metroа nije političkа temа, već kolosаlаn projаkаt od nаcionаlnog znаčаjа o kojem jedino stručnjаci mogu dа donose konаčne odluke.
Gradonačelnik je posebno zahvalio Polu Pejdžu i Tomu Mekeligotu, stručnjacima iz kompanije „WSP“, koji su godinu i po dana proveli u Beogradu kako bi se kao plod njihovog znanja i iskustva dobio master plan saobraćajne infrastrukture – poznatiji kao SMARTPLAN.
„U proces izrade tog sveobuhvatnog plana bili su uključeni i naši domaći stručnjaci. Na jednom mestu smo okupili najpametnije mozgove koje naša zemlja ima da ponudi i spojili ih sa eminentnim svetskim stručnjacima. Njihov doprinos razvoju Beograda u budućnosti je nemerljiv zato što smo po prvi put dobili konkretan, detaljan i precizan plan koji će nam služiti kao smernica u procesu rešavanja saobraćajnih problema za koje se do juče smatralo da su nerešivi“, rekao je Mali.
On je dodao da kako bi se došlo do konkretnih rešenja, bilo je potrebno da se prvo analizira postojeća saobraćajna infrastruktura u Beogradu.
„Zato smo mesecima brojali putnike, analizirali postojeće linije javnog prevoza i pratili kretanje stanovništva. Tek kada su izvršene detaljne analize, saznali smo da jedna linija metroa samostalno ne bi značajno rasteretila gužve u saobraćaju. Naši stručnjaci su utvrdili da je za rešavanje ključnih saobraćajnih problema neophodno proširiti gradsku železnicu ‘BG voz’ i integrisati je u prve dve linije metroa“, istakao je gradonačelnik.