Vesti iz zemlje

22.11.2019. 18:06

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Mamama nije sve u parama, ima nešto i u skraćenom radnom vremenu

 

Zakon o finansijskoj podršci porodicama sa decom treba dopuniti poreskim podsticajima za kompanije koje brinu o roditeljima i odredbom o obaveznom roditeljskom odsustvu za očeve, ocenila je danas u beogradskom hotelu Hajat poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković.

Ona je na drugom panelu konferencije „Poslovanje po meri porodica” koji je organizovala Business Info Grupa u saradnji sa Unucefom Srbija najavila i da će prema ministarstvu trgovine ići preporuka da se ne radi nedeljom.

„Ja iz protesta ne kupujem nedeljom u tržnim centrima. Počeli smo analizu, i to će biti inicijativa ili preporuka jer to je ogroman broj ljudi koji radi nedeljom i ne može da bude sa svojom porodicom”, kazala je ona.  

Janković je istakla da nije dobijala pritužbe na direktnu diskriminaciju trudnica i majki u vidu pitanja poslodavca da li planirate da ostanete trudni, već se majke žale na niže zarade, lošije radno mesto i nemogućnost napredovanja po završetku porodiljskog odsustva.

Natalija Pešić, rukovodilac ljudskih resursa u Vip mobile kazala je da zaposleni jako cene mere podrške roditeljima poput fleksibilnog radnog vremena, vrtića za zaposlene i plaćenog skraćenog radnog vremena za mame nakon povratka na posao, i da zarada nije jedini motiv zaposlenih kad biraju firmu. 

„Mi imamo kolege koji su otišli jer im se ukazala mogućnost veće zarade, ali su se vratili zbog podrške koju imaju kao roditelji kod nas“, kazala je ona. Kako je istakla, važno je napraviti balans u podsticanim merama za sve zaposlene kako se roditelji koji rade od kuće ili skraćeno radno vreme ne bi osećali krivima što kolega koji nema porodicu preuzima posao.

Vesna Bengin, suosnivač Biosense instituta kazala je da kompanije koje brinu o roditeljima postižu veću efektivnost, takva kompanija je mnogo atraktivnija za privlačenje novih zaposlenih i zadržavanje postojećih. 

„Biosense se bori protiv odliva mozgova, ne samo visinom plate već i različitim podsticajnim merama za mlade roditelje kao što su fleksibilno radno vreme, pomoć kod kupivine stana itd“, navela je ona. 

Generali osiguranje u Srbiji svake dve godine radi anketu o zadovoljstvu zaposlenih na osnovu koje se osmisli set mera za sve zaposlene, navela je Nataša Marjanović, član izvršnog odbora ove osiguravajuće kuće koja je prva finansijska kompanija u Srbiji sa sertifikatom family friendly kompanije. 

Mirjana Garapić Zakanji, član izvršnog odbora Mirabanke govorila je o svom iskustvu u bankarskom sektoru. Ona je apelovala na zaposlene majke da se ohrabre i razgovaraju sa nadređenima o svojim ljudskim potrebama. „Sa drugim detetom sam se vratila na posao posle tri meseca, razgovarala sam sa šefom kojem je takođe bilo u interesu da se vratim i dobila sam posebnu sobu za dojenje“, kazala je Zakanji. 

Konferenciju „Poslovanje po meri porodica“, organizovala je Business Info Grupa uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, a u saradnji sa Unicefom Srbija.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.