Građani Srbije podneli su 200 žalbi na rad banaka u prva tri meseca 2019, što je 10,7 odsto manje nego u istom periodu prethodne godine, navodi se u izveštaju Narodne banke Srbije .
U periodu od 1. januara do 31. marta najveći broj pritužbi na rad banaka odnosio se na kredite (37 odsto), platne račune (33,5 odsto) i platne kartice (25,5 odsto) navodi se izveštaju Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS koji je objavljen pre nekoliko dana.
Neosnovanih pritužbi bilo je 68, osnovanih 21, četiri pritužbe su obustavljene a za 106 postupak je u toku, navodi se u izveštaju.
PROČITAJTE JOŠ:
U istom periodu primljeno je i 268 pritužbi na rad društava za osiguranje, što je 6,94 odsto manje nego u istom periodu 2018. godine.
Gotovo sve pritužbe – 250 njih – odnosile su se na neživotno, a 18 na životno osiguranje.
Najveći broj žalbi odnosio se na autoodgovornost (30,6 odsto) i osiguranje od posledica nesrećnog slučaja (26,9 odsto).
Sektoru su takođe upućena 73 predloga za posredovanje, a banke i osiguravajuća društva su prihvatila 22 predloga.
Od ukupnog broja od 12 okončanih postupaka u sedam je postignut sporazum između korisnika i banke ili društva za osiguranje.