Beogradski Mašinski fakultet radi na projektu autonomnog vozila. Rad na tom projektu je usklađen s finsijskim i tehničkim mogućnostima, kaže profesor Dragan Aleksendrić, sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.
„Možda će to jednog dana biti moguće i komercijalizovati, u vidu nekog laganog minibusa, koji bi bio uključen u vozni park GSP-a. U svakom slučaju, pratimo trendove na srodnim obrazovnim ustanovama u svetu. S tim što se u slične projekte na američkim univerzitetima ‘upumpava’ na desetine miliona dolara“, kaže doktor Aleksendrić.
Ukoliko Mašinski fakultet uspe da napravi prvo srpsko autonomno vozilo, to našu zemlju, svakako, neće svrstati među pionire u prelasku na vozila bez vozača, jer su proizvodnja i korišćenje autonomnih automobila trend u celom svetu.
U čemu je prednost autonomnih automobila nad automobila koje voze ljudi?
Istraživanja su pokazala da je čovek najslabija bezbednosna karika saobraćaja danas. Tu tvrdnju statistika neumoljivo potkrepljuje. Na području EU, godišnje se dogodi oko milion saobraćajnih nesreća, a uzrok više od 95 odsto udesa je ljudska greška.
—————————————————————————————————————————–
PROČITAJTE JOŠ:
——————————————————————————————————————————
„Razvoj inteligentnih sistema pre svega se odnosi na poboljšanje načina upravljanja trojstvom kočenje-pogon-promena pravca kretanja. Zbog toga su stremljenja armije inženjera u automobilskoj industriji usmerena ka eliminisanju mogućnosti sudara vozila ili udara u neku prepreku“, kaže profesor Aleksendrić.
Mašine s veštačkom inteligencijom, na globalnom nivou, od ljudi će već od 2030. godine preuzeti 900 miliona radnih mesta. Ne samo da će zameniti u mnoštvu poslova, nego će umesto čoveka upravljati i automobilima.