Srbija

01.06.2022. 12:55

SBB Fondacija

Autor: Nova Ekonomija

Mi smo uvek tu za našu zemlju

Jovana Lukić, direktorka SBB fondacije i CSR direktorka u United Group

Srbija

01.06.2022. 12:55

Radimo sa najperspektivnijim mladim umovima, brinemo o životnoj sredini i finansijski ugroženim porodicama

Kompanija SBB obeležava 20 godina rada. Koliko su za ove dve decenije sama kompanija, a zatim mlađa Fondacija uložile u zajednicu? Kakvi su vam planovi i ciljevi za Fondaciju u narednom periodu? 

Samo u poslednjoj deceniji uložili smo više od pola milijarde evra u tehnologiju i više od devet miliona evra u podršku društvu i pojedincima. Tako ćemo i nastaviti, jer kao deo United Group planiramo nova ulaganja, kako u tehnologiju, tako i u ljude i zajednicu. 

Izvršni direktor SBB kompanije, Milija Zeković

Ipak, podjednako je važno ulaganje vremena, energije i želje da budemo svedoci promena našeg društva nabolje i zato dugoročno razvijamo projekte SBB fondacije. Ponosni smo što imamo tu sreću i mogućnost da radimo tri velika i značajna projekta. 

Radimo sa najperspektivnijim mladim umovima i umetnicima, koji su naši stipendisti. Sigurni smo da su ova deca najbolji ambasadori naše zemlje i da će jednog dana zahvaljujući svom talentu, radu, kao i podršci koju imaju, ostaviti trag na čovečanstvo svojim dostignućima. Goruće pitanje u celom svetu je kako da zaštitimo i pomognemo prirodi da se oporavi, a mi smo bili među prvima koji se aktivno i kontinuirano bave ovom temom. Nažalost, mnogo je porodica sa velikim finansijskim problemima, ali kroz Jezgro im pomažemo da deca završe škole i osamostale se. 

Kada naši stipendisti svojim znanjem i talentom privlače pažnju gde god da su, kada matematičari čije ste pripreme finansirali dođu u zemlju sa medaljama, kada vidite da deca odraslu osobu opomenu uz „ne prljaj, nemaš izgovor“ ili kada znate da ste porodici pomogli da ostane funkcionalna, onda znate da radite pravu stvar.

Koliko mladih ljudi „Stipendija prof. Njegoš B. Šolak“ trenutno podržava? Zašto je važno da pomažemo školovanje dece iz Srbije na najboljim svetskim univerzitetima, što Fondacija upravo radi?

Kroz program „Stipendija prof. Njegoš B. Šolak“ za sada podržavamo 16 izuzetno talentovanih studenata i učenika. Kažem za sada, jer završavamo selekciju i četvrte generacije stipendista. Smatramo da je ulaganje u nadarene, izuzetne mlade ljude jedan od načina da našem društvu i našoj zemlji omogućimo bolje sutra.

Stipendisti: Momčilo Tošić, Veselj Saliji i Oliver Wotls

Oni su danas najbolji studenti na svojim fakultetima, učenici generacije u svojim srednjim školama, a sutra će nas predstavljati u najboljem svetlu i u prestižnim svetskim kompanijama, istraživačkim centrima, na univerzitetima, u koncertnim dvoranama, svuda gde budu nastavili da ostvaruju svoje snove. Srećni smo što imamo mogućnost da ih prepoznamo i budemo njihova finansijska, ali i mentorska, logistička i svaka druga podrška.  

Na koji način SBB fondacija doprinosi popularizaciji prirodnih nauka i negovanju budućih inženjera, ljubitelja digitalnog…? 

Pre bih rekla da se trudimo da popularizujemo znanje, talenat, mlade ljude koji su svojim uspesima zaslužili pažnju i poštovanje, nevažno da li se bave naukom, umetnošću ili nečim trećim. Kao kompaniji veoma su nam važni inženjeri i njihovo znanje, jer SBB uvek donosi inovacije kada je reč o tehnologiji. Ne samo Fondacija, nego i SBB generalno doprinosi popularizaciji znanja, inovacija i tehnologije s obzirom na to da  kontinuirano radimo na edukaciji, treninzima i obukama i zaposlenih u domenu telekomunikacija. Pored toga, kroz saradnju sa fakultetima, dajemo šansu i studentima kroz stručnu praksu da uče od naših zaposlenih i da se profesionalno razvijaju.

Zašto Fondacija intenzivno podržava ekološke inicijative? 

Ako ne počnemo da menjamo stvari sami, svako od nas, svakoga dana, u kakvoj ćemo sredini sutra živeti? Verujem da promena nastaje od pojedinaca, a zatim se progresivno širi. Zato smo godinama organizovali akcije čišćenja u gradovima, potom su počele akcije pošumljavanja, predstave koje organizujemo za decu igramo godinama i još mnogo toga. Shvatili smo da je to i odličan način da izgradimo timski duh zajednice i ojačamo ideje u koje verujemo.

Mislim da svako od nas tim zaista svakodnevnim promenama, od toga da li zavrne slavinu da voda ne curi uzalud, kako baca otpad, da li prlja ulicu i slično, može da učini svet lepšim mestom za život. Zato me uvek raduje kada moje kolege i mimo planiranih aktivnosti SBB fondacije daju inicijativu za zajedničke eko-akcije, kada smo kao kompanija promovisali e-račun, kada kupujemo ekološke automobile za potrebe kompanije, kada naši direktori voze bicikle kako bi skrenuli pažnju na očuvanje ugroženih područja i slično.

Kakvo je interesovanje zajednice za akciju „Da šuma bude više“? Da li su građani svesni važnosti pošumljavanja? Šta ste uočili na terenu tokom velike akcije pošumljavanja?

Akcija je nedavno završena kao jedna od najvećih i najmasovnijih. U njoj je posađeno 13.000 sadnica na 16 lokacija u zemlji, od Kljajićeva do Gračanice. Imali smo veliku podršku kako naših kolega, tako i udruženja koja su pobedila na konkursu za pošumljavanje, ali i lokalne zajednice.

Upadljivo je da se svest naših građana menja kako godine prolaze i posebno me raduje što su nakon nas i drugi počeli sa raznim eko-akcijama, pa i masovnim pošumljavanjem.

Nakon nekoliko godina kampanje „Ne prljaj. Nemaš izgovor!“ vidite li neke pomake u načinu na koji se građani i deca odnose prema okolini?

Velika je razlika sad u odnosu na zainteresovanost za pitanja životne sredine pre sedam godina. Sigurna sam da smo i mi pomogli u tome brojnim aktivnostima koje su oduvek u osnovi imale ideju promenu percepcije ljudi, svesti, jer je to jedini put do promene. Sa „Ne prljaj! Nemaš izgovor!“ uradili smo mnogo. Posadili smo više od 15.000 sadnica, pozivali smo javnost kroz projekte u kojima su učestvovale javne ličnosti kako bismo smanjili upotrebu plastičnih kesa, podelili preko 43.000 eko-cegera, organizovali preko 100 akcija čišćenja u oko 30 gradova u Srbiji, donirali dečja igrališta, edukovali najmlađe putem predstave i knjige „Ko to tamo prlja!“, organizovali konkurse „Ne prljaj. Nemaš izgovor! – IZAZOV” za osnovce, „rEKOnstrukciju“ na koji se prijavilo više od 500 ekoloških predloga  na temu kako da svakodnevnim aktivnostima doprinesemo zaštiti životne sredine. Započeli smo i sa radionicama „Učimo od prirode“ za osnovce, za početak do 4. razreda, na kojima pomoću stručnih predavača na praktičan i interaktivan način usvajaju znanja o prirodi i njenoj zaštiti.

Već šest godina brinete o porodicama u teškoj materijalnoj situaciji kroz program „Jezgro“. Kolika je potreba za ovakvom podrškom u zemlji, naročito imajući u vidu trenutne vrlo teške ekonomske okolnosti i na globalnom nivou i u Srbiji? Da li nameravate ovim porodicama da pružite još neku vrstu pomoći, osim finansijske? 

Naša ideja je da pomognemo finansijski ugrožene, ali funkcionalne porodice. Takvim porodicama želimo da budemo oslonac i podrška, kako bi mogli da ostvare svoje potencijale, sa akcentom na obrazovanje dece. Trenutno je u programu 70 porodica sa više od 280 dece. Osim mesečne finansijske podrške, dajemo i servise televizije i interneta, a odskoro i dodatnu podršku našeg stručnog tima saradnika. Podrška porodici Kuzmanović iz okoline Arilja nadrasla je ovaj projekat, jer devetoro dece sa roditeljima sada obrađuje 30 hektara sopstvenog malinjaka koji su dobili od nas. Za određeni broj članova porodica ove godine ćemo da organizujemo višednevne treninge kako bismo im pomogli da razviju sopstvene poslove i osamostale se.

Nikos Statopulos, partner BC Partners, Aleksandra Subotić, CEO United Media, Milija Zeković, CEO SBB,

Kiki Silivestriadou, CEO Nova Media, Vladimir Filipović, United Grupa

Da li ste zadovoljni regulatornim okvirom za rad fondacija u Srbiji i podsticajima za donatorstvo? Šta bi trebalo promeniti? 

Sve fondacije u Srbiji se verovatno suočavaju sa sličnim regulatornim izazovima. U našem slučaju, zbog odnosa države prema SBB-u, imate snažnu polarizaciju društva, tako da ili nas podržavaju u projektima ili nam jednostavno stave do znanja da ne žele da rade sa nama, iako se rad Fondacije svodi isključivo na pomoć i unapređenje zajednice na različite načine. Zbog toga moramo da se borimo čak i kad poklanjamo, ali planove ipak uvek realizujemo.

Nekada, slučajno ili namerno, prećute se činjenice i brojke koje pokazuju koliko smo do sada uložili u društvo i zajednicu u kojoj poslujemo i kao grupacija i kompanija i fondacija. Od majskih poplava 2014. godine i donacije od milion dolara United Group za pomoć u borbi protiv korona virusa, pa sve do dugoročnih projekata SBB fondacije, mi smo uvek tu za našu zemlju. Nastavljamo da ulažemo u zajednicu, pojedince i zaštitu životne sredine i u narednom periodu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.