Srbija

01.02.2014. 21:36

Olivera Bojić

Autor: Nova Ekonomija

Milan Jeveričić, FON: Znanje je moć

Srbija

01.02.2014. 21:36

Na svetskom takmičenju u Montrealu njegova ekipa osvojila je prošle godine drugo mesto u rešavanju studija slučaja, pre toga bili su četvrti u Vankuveru. Student je četvrte godine FON-a, na smeru menadžment

Poslovni problemi u različitim industrijskim granama za njega su jedan način „zabave“ i rešavajući ih sa svojim timom za 24 ili 32 sata, nekada i manje vremena, istakao se među najboljim studentima na svetu. Milan Jeveričić, student četvrte godine Fakulteta organizacionih nauka (FON) prošle godine je sa svojim kolegama osvojio drugo mesto na svetskom takmičenju u izradi studija slučaja, u Montrealu. Pre toga bili su četvrti na svetu u Vankuveru.

Koncept takmičenja koja se održavaju nekoliko puta godišnje, na kojima učestvuje desetak univerziteta iz celog sveta, izgleda tako da pojedine kompanije postave jedan realan problem iz svog poslovanja kao zadatak koji treba studenti da reše u dogledno vreme. Problemi u kompanijama raznovrsnih delatnosti mogu biti različiti – od marketinga, prodaje, logistike, proizvodnje, plasiranja robe na nova tržišta i slično. Kako na tim univerzitetskim turnirima dobiju malo vremena da naprave studiju slučaja, prethodno moraju dugo da se pripremaju, do godinu i po dana intenzivnog rada. „Kroz pripreme je važno da pređemo što više otežavajućih okolnosti u različitim sektorima jednog preduzeća, da bismo se visoko rangirali. Svako u timu, u kojem nas ima četvoro, ima posebna zaduženja – jedan se bavi analizom, drugi razvijanjem strategije za unapređenje poslovanja i ostali se bave finansijama“, kaže Milan. Na kraju, menadžeri ili vlasnici kompanija, čije su nepovoljne situacije sanirali na papiru, prihvataju i primenjuju ideje koje im se dopadnu od ekipa koje su osvojile prva tri mesta.

Zbog zapaženog uspeha i visokog proseka ( 9,5) krajem prošle godine dobio je zahvalnicu od Fakulteta za „postignute izuzetne rezultate na domaćim i međunarodnim takmičenjima u rešavanju studije slučaja tokom 2012/13. godine“. Osim toga, pretprošle godine dobio je i nagradu koja se dodeljuje najboljim studentima, kao i priznanje za najboljeg govornika na jednom lokalnom takmičenju.  

Štednja i zarada

Na jednom „maratonu“ u Kanadi imali su zadatak da predlože ideje na koji način jedna porodična firma koja se bavi distribucijom i proizvodnjom štedljivih sijalica može da unapredi poslovanje. Njegov tim predložio je, kako kaže, poboljšanje i izmene u lancu snabdevanja, novi paket usluga i izlazak na nova tržišta. Naravno, potrebno je da se sve što su osmislili može dokazati u praksi, da ima finansijsku potporu i da je moguće zaraditi, što je menadžerima koji ih slušaju i najbitnije u toj priči. „Veoma je važno da se problemi rešavaju i predstavljaju na skladan način, sve mora imati uzrok i posledicu, potrebno je detaljno utvrditi finansije. Rešenje mora biti upakovano i prezentovano žiriju na jedan povezan  način, da bi se tim visoko pozicionirao”, kaže Milan.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Nastavak teksta možete pročitati u sedmom broju štampanog izdanja „Nova Ekonomija“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Shvatila je Merkelova da su je Amerikanci namagarcili,sada treba da plati cenu koja nije mala .
    Nemacka privreda ce tek osetiti prave posledice slepog solidarisanja sa poltikom Vasingtona u odnosu na Rusiju i ostatak Evrope.EU je vec proslost, njen raspad ce jos vise ugroziti polozaj Nemacke.Od motora EU,Nemacka je postala trecerazredna politicka i ekonomska sila u odnosu na Rusuju,Kinu,Indiju itd.Samo je pitanje vremena kada ce Merkelova,zajeddno sa njenim evropskim satelitima otici u proslost.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.