Srbija

10.04.2018. 11:09

N1

Autor: Nova Ekonomija

Milan Kovačević: Čudno je što država želi da preuzme upravljanje aerodromom u Nišu

Srbija

10.04.2018. 11:09

Ekonomski analitičar Milan Kovačević smatra da nema dovoljno informacija o nameri države da preuzme aerodorm u Nišu.

„Veliki je problem što nema informacija, što je sve sakriveno od javnosti i što se predstavlja da je vlast bogom dana i da ne treba da preispitujemo ono što ona uradi“, kaže Kovačević.

Kovačević je u Novom danu rekao da je čudno što država želi da preuzme upravljanje aerodromom u Nišu, jer se, kaže oglasila da nije dobro upravljala beogradskim aerodromom. Kako kaže, kod nas preduzeća s javnim kapitalom služe kao resurs partiji na vlasti.

„Neće ni upravljati dobro, ideja je da se ne omakne da neka druga frakcija ne uzme prvo mesto ili neki odbor. Netransparentan rad državnih preduzeća, to su novci uzeti iz džepa građana. Sve ono što radi država je iz džepa poreskih obveznika, ne postoji nikakva analiza, da li je trebalo dati u koncesiju i beogradski aerodrom“.

On smatra da je u slučaju aerodroma u Nišu problem pošto je u pitanju monopol i dodaje da bi takav resurs trebalo da ostane u opštem interesu – da bi građani više i jednostavnije putovali, kao i da bismo bili regionalni centar.

„Kod nas se ništa ne radi s prethodnom analizom, s Er Srbijom je sve bilo zaključeno, a ljudi koji su imali znanje nisu bili uključeni. Imamo državu koja krši jako mnogo propisa, Vlada može da promeni koji hoće zakon. Kad postepeno odstupate od zakona, pomislite pa ne moram ja poštovati nijedan, jer nema posledica. Kod nas nema pravne države koja funkcioniše. Bez toga ne može u ekonomiji i drugim oblastima da imate dobru funkciju“, smatra Kovačević.

Niški aerodorm se nalazi blizu Prištine i Skoplja i možda bi bilo dobro se privuče još lou kost kompanija na taj aerodrom, navodi Kovačević.

„Možda ne bi bilo loše da u okolini Beogradu postoji lou kost aerodrom, mi imamo Batajnicu koja ima veći kapacitet od Tesle. Nemamo dobre računice, studije i orijentacije“.

Ekonomski analitičar kaže da bi bilo bolje da se resursi razdvoje i da postoji konkurencija, odnosno da jednim aerodromom upravljaju jedni, drugim drugi.

„Nema političke volje da razvijemo konkurenciju. Previše smo centralizovani, kad gledate budžet glavni prihod je PDV i onda država nešto vraća opštinama. potrebno je više decentralizacije“.

Govoreći kako bi izgledalo ako država preuzme upravljanje aerodromom, Kovačević kaže da je upravljanje limitirano, da vlasnik ima ulogu skupštine, koja donosi odluke i bira direktora.

„Bila bi drugačija struktura ako je upravljanje u Beogradu. Srbija ima previše svojine u kapitalu, ostaju preduzeća koja nisu privatizovana i prave više štete nego koristi. Ako država bude vlasnik Niša, onda reguliše kako će postupati i upravlja aerodromom.

Na pitanje da li se mogu povezati koncesija beogradskog aerodroma sa dešavanjimja u Nišu, jer može uticati kako će se regulisati takse, da li će dolazoiti nove avio-kompanije…

„Jedna od poslednjih odluka aerodroma Nikola Tesla je bila promena tarifa pre nego što je dat u koncesiju. Pa bilo bi bolje da u Nišu bude milion putnika, neki argumenti u korist preuzimanja aerodroma su na granici smešnog, vlast kaže da niko neće preneti aerodrom u Beograd, sve te izjave ne doprinose dobroj klimi, potrebno je da vlast popravlja utisak među građanima, a ne da se postavlja kao sila“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.