Srbija

28.09.2022. 15:16

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Milica Marić (Wood Mood Design): Nestašica drveta veći problem od poskupljenja

Salon u Takovoskoj Wood Mood Bojan Pajić

Srbija

28.09.2022. 15:16

Na tržištu ima prostora i za male proizvođače nameštaja koji ne rade serijsku proizvodnju, ali je situacija trenutno teška, suočeni smo sa nestašicom drveta i poskupljenjem repromaterijala, kaže Milica Marić, vlasnica Wood Mood Design, proizvodnje nameštaja.

“Mi ne radimo serijsku proizvodnju pločastog nameštaja, nije nam cilj da izvozimo velike količine. Trudimo se da zadržimo kvalitet na istom nivou kao i do sada tako da konstantno tražimo i pravimo zalihe kvalitetnijih materijala kojih je manje, ali uspevamo da ih pronađemo”, kaže Milica Marić.

U prvih sedam meseci prošle godine, prema poslednjim podacima PKS, proizvodnja proizvoda od drveta povećana je za 23 odsto u odnosu na isti period prethodne godine dok je proizvodnja nameštaja bila na istom nivou kao 2020, za 0,7 odsto je povećana. Kakvi su podaci u vašoj firmi?

Sve vreme pandemije radili smo punim kapacitetom. Od početka pandemije ljudi su provodili više vremena u svojim domovima, okrenuli su se sređivanju enterijera i zameni nameštaja. U tom periodu prodaja nam je skočila dva do tri puta. Kupci su se tada više okrenuli onlajn poručivanju, što je i doprinelo povećanju naše prodaje.

Od početka pandemije nije bilo sajma nameštaja, kakva će biti ova jesen za proizvođače nameštaja, hoće li biti sajma ove godine?

Sajam nameštaja bi trebalo ove godine da se održi u novembru. Mi smo u aprilu ove godine otvorili Wood Mood Design salon u Takovskoj ulici u Beogradu.

Foto: Bojan Pajić

Repromaterijal je prošle godine poskupeo, sunđer, metal, plastika, staklo, šta se sada dešava sa cenom?

Teško se nalazi drvo u klasi koju mi koristimo, ali opet nekako uspevamo. Za vreme pandemije ljudi su se brzo prilagodili i potražnja našeg nameštaja je sve vreme rasla. Međutim, zbog rata u Ukrajini veće su oscilacije na tržištu zbog nestašice sirovina i poskupljenja. Situacija na tržištu je teška. Trudimo se da naš asortiman bude raznovrstan i drugačiji, da privlačimo kupce specifičnog ukusa, da imamo najbolju moguću ponudu porizvoda i prezentaciju.

salon nameštaja Wood Mood

Foto: Bojan Pajić

 

Koliko ima prostora na tržištu za male proizvođače nameštaja pored velikih kompanija?

Na tržištu ima prostora za sve. Mi ne radimo serijsku proizvodnju pločastog nameštaja, nije nam cilj da izvozimo velike količine. Ova godina je neizvesna i nepredvidiva, dugoročno ne možemo ništa predvideti. Nedavno smo učestvovali na izložbi industrijskog dizajna u galeriji Ulus u Beogradu, pod nazivom ,,Propedevtički industrijski dizajn u Srbiji’’ – osnovni principi proučavanja umetničkog i naučnog. Predstavili smo rotirajuću policu “Stena” i stočiće, interesovanje za izložbu je bilo veliko. Ubrzo posle toga kontaktirali su nas art direktori poznatog modnog brenda, TFY Production, da nam ponude saradnju i da radimo opremanje njihovih izloga širom Srbije.

Foto: Bojan Pajić

Kolika je potražnja na domaćem tržištu za dizajniranim komadima nameštaja?

Wood Mood Design osnovan je 2010. godine. Posle diplomiranja unutrašnje arhitekture na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, stekla sam veštinu obrade drveta u porodičnoj firmi ,,Marić’’ koja ima dugu tradiciju u obradi drveta i razvila sam novu liniju komadnog nameštaja. Trenutno imamo više od 50 proizvoda: “Šmekerica”, “Pufnica”, “Drvce”, “Duge čarape”, “Piano”, “Rudolf”, “Jelka”.

Osvojili smo nekoliko nagrada za dizajn, među kojima i nekoliko internacionalnih. Prvu internacionalnu nagradu dobili smo 2016. godine, A’Design Award – Komo, u Italiji za lampu “Lajka Štipaljka”, u kategoriji rasvete i projekata za osvetljenje. Zatim u 2017. godini dobili smo nekoliko internacionalnoh nagrada za dizajn: za proizvod “lampa Dživdžan i Pufnica Klupica” osvojili smo European Product Design Award u Briselu.
Iste godine naš proizvod “Pufnica Klupica” dobila je A’Design Award – Komo u Italiji, u kategoriji nameštaj i dekorativni predmeti za enterijer.
Takođe, za proizvod “WM2 klub sto”, zajedno sa “Dživdžan lampom” osvojili smo nagradu International Design Award u Los Anđelesu, SAD, za 2016 – 2017. godinu. Još jednu International Design Award u SAD-u dobili smo za lampu “O” za 2018 – 2019. godinu. Za sto “Duge Čarape” 2020. godine osvojili smo dve nagrade: BIG SEE design award, u Sloveniji i zlatnu Muse design award u Njujorku.

Sve je to doprinelo razvoju našeg brenda i povećanju potražnje naših proizvoda.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.