Vesti iz zemlje

04.02.2016. 15:23

Vreme

Autor: Nova Ekonomija

MILUTIN MRKONJIĆ: Naprednjaci se hvale Prokopom, a samo su ga okrečili

Počasni predsednik Socijalističke partije Srbije Milutin Mrkonjić rekao je da u Prokop treba uložiti još najmanje 160 miliona evra, i to 80 miliona za saobraćajnice i isto toliko za staničnu zgradu.

„Veliki projekat ne može malo da košta: od 1971. godine, kada je doneta odluka da se udje u realizaciju Beogradskog čvora pa do danas u njega je uloženo oko milijardu evra. Dosad je završeno oko 95 odsto planiranih radova. Ostalo je pet odsto i to: deo u Prokopu i deo u još dva objekta Železničke putničke stanice „Zemun“ i „Kijevo““, rekao je Mrkonjić koji je po struci saobraćajni inženjer.

U realizaciji tog projekta učestvovao je od samog početka, prvo kao jedan od inženjera u Birou za studije i projektovanje železnica i rukovodilac Sektora za projektovanje, zatim kao direktor CIP-a,koji je projekat razvijao, potom kao direktor Republičke agencije za izgradnju, pa kao ministar za infrastrukturu u vladi Mirka Cvetkovića i ministar saobraćaja u vladi Ivice Dačića. 

Uprkos tome, Mrkonjić nije bio pozvan na svečano puštanje u rad stanice. Zbog toga mu, kako kaže, nije nimalo krivo jer ne bi došao ni da su ga pozvali zato što on „otvara nove projekte, a ne one ofarbane i sveže okrečene“.

„Vodio sam pre neki dan Anu Bekutu tamo, nije verovala da ne može da se siđe dole. Za dva sata koliko smo tamo proveli, nijednog putnika nismo videli. Kažu da je završeno, a nema stanične zgrade, nema pristupnih saobraćajnica, nema ljudi… Daleko je to od završenog“, rekao je Mrkonjić u intervjuu i dodao da su vozovi na Prokop dolazili i pre tog otvaranja“. 

On je kazao i da je Prokop samo okrečen i da ništa bitno nije urađeno.
„Njihov problem jeste to što misle da svet sa njima počinje, da niko pre njih ništa nije radio“.

Mrkonjićeve opaske o Prokopu izazvale su oštre polemike izmedju koalicionih partnera SPS-a i SNS-a, a od Mrkonjićevih reči ogradio se i šef socijalista Ivica Dačić koji je kazao da je to bio samo lični stav pojedinca.

Premijer Srbije i lider SNS Aleksandar Vučić pozvao ga je, kako je rekao, samo jednom od kada više nije ministar.

„Kad je krenuo onaj Bal na vodi (projekat Beograd na vodi), kako se ono zove, Vučić me je pozvao, jedini put otkako nisam ministar, da ga podržim jer se struka pobunila, velika se galama digla. Upozorio sam ga da je samo oslobadjanje Savskog amfiteatra uslovljeno sa milijardom evra. I on je pao sa stolice“, rekao je počasni predsednik SPS. 

Vučić mu je odgovorio da projekat raspolaže sa 300 miliona evra.

„Kažem: odlično, ali vodi računa da moraš da premestiš autobusku stanicu koja je takođe pola milijarde i moraš da završiš metro. Da bi sve to moglo da se završi, tebi treba milijarda da bi mogao da se oslobodi i koristi prostor stare stanice. Ti možeš da nabodeš dva solitera tamo, ali to je čir. Kaže on:“Znam, ali da iskoristim tih 300 miliona znači na brzinu da imamo to“, a ja njemu: „Dobro, ali prvo završi Prokop“, prepričao je Mrkonjić razgovor sa premijerom.

Mrkonjić je preneo i da ga je Vučić jednom upitao šta je to što je imao Milošević, a što nema on.

„Ja mu kažem: uzeo je mene (Milošević) jer zna da znam i verovao mi je, a ti ne veruješ nikome“, naveo je počasni predsednik SPS.

Prema njegovim rečima, problem naprednjaka je što misle da niko pre njih ništa nije radio, pogotovu bivša vlada.

„Najveći podsticaj završetku svih radova na infrastrukturnim projektima bio je između 2008. i 2012. godine: ta vlada je nastavila realizaciju svih infrastrukturnih projekata koji su prekinuti posle 5. oktobra, štaviše – u koalicioni sporazum tadašnjih činioca te vlade, SPS, DS i URS ugradjen je zaključak da je prva i najvažnija stvar realizacija infrastrukturnih projekata na koridoru 10 i 11“, rekao je on.

Mrkonjić je naročito pohvalio bivšeg predsednika Srbije Borisa Tadića za koga je rekao da je učinio za infrastrukturu više nego svi predsednici pre njega.

„On me je pozvao u vladu, ne Ivica Dačić. Te 2008.godine sam već bio u penziji, a on je došao i ubedio me da prihvatim to da radim. Ja sam tražio da budem specijalni savetnik, on kaže „ne, nego ti da budeš ministar“. Ja to ne mogu da zaboravim, niti hoću da zaboravim. Boris je verovao stručnjacima.“

 Najveći podsticaj završetku svih radova na infrastrukturnim projektima bio je, kako je naveo, u periodu između 2008. i 2012.godine.

„Ta Vlada je nastavila realizaciju svih infrastrukturnih projekata koji su prekinuti posle 5.oktobra, štaviše u koalicioni sporazum te vlade SPS, DS i URS, ugrađen je zaključak da je prva i najvažnija stvar realizacija infrastrukturnih projekata na koridoru 10 i 11“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Sami odlaze sami se snalaze i više se nevraćaju i nedolaze. To je istina, moji se nevraćaju…. Bolje i to nego broj na birou. Ko može on odlazi i oni koji nisu ničiji, ni bivših ni sadašnjih ni budućih već samo svoji sa diplomama i znanjem.Lepo stave ofucanu studentsku garderobu u stare kofere i dilome, polože jezik i putuj i neokreći se sine….

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.