
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Vlada Srbije povukla je Zaključak koji se odnosi na Aneks 5 Komercijalnog ugovora za modernizaciju i rekonstrukciju železnice na deonici Novi Sad – Subotica – državna granica (Kelebija), javljaju mediji. Aneksom, o kom javnost nije bila obaveštena, bilo je predviđeno dodatno poskupljenje projekta.
U jednom članu Aneksa navodi se da je ukupan dodatni iznos aneksa Ugovora- koji se odnosi na ceo projekat izgradnje brze pruge od Novog Sada do mađarske granice 42,2 miliona dolara i trošak je države, dok se u drugom članu Aneksa navodi da je cena ostalih radova i usluga 5,7 miliona dolara, piše Insajder.
Ostaje nejasno da li je vlada isplatila predviđen iznos, navodi ovaj medij.
Zaključak kojim je ministarka Aleksandra Sofronijević bila ovlašćena da potpiše Aneks 5, usvojila je Vlada Srbije je na sednici 24. jula, objavio je sajt Nova.rs.
Kako piše Nova, Tužilaštvo za organizovani kriminal je naložilo da se pribavi sva relevantna dokumentacija koja se odnosi na zaključivanje Aneksa 5. Ova informacija nije zvanično potvrđena.
Sadržaj Aneksa 5 trenutno nije poznat u celosti. Mediji pišu da je Aneks stavljen van snage zaključkom Vlade Srbije od 4. septembra.
Do sada je, zahvaljujući pritisku javnosti i protestima koje predvode studenti, bilo objavljeno da su osim ugovora za radove na železnici ka Mađarskoj potpisana četiri aneksa.
Iz dokumentacije se vidi da je cena radova na pruzi od Novog Sada do Kelebije nakon potpisivanja ova četiri aneksa porasla za oko 87 miliona dolara u odnosu na prvobitno ugovorenu.
Aneks 1 nije podrazumevao povećanje cene, ali Aneksom 2 cena posla je uvećana za 6,5 miliona dolara, zbog „naknadnih radova“.
Daljom realizacijom projekta došlo je i do zaključenja Aneksa 3, ponovo zbog „naknadnih radova“ i varijacija, a njime je cena posla uvećana za 28,1 milion dolara.
Aneks broj 4 zaključile su 15. marta 2024. godine Vlada Srbije i Infrastruktura železnice Srbije sa kineskim konzorcijumom CRIC/CCCC, a njegova vrednost bila je 52,3 miliona američkih dolara.
Ovo znači da je cena posla nakon četiri aneksa uvećana za ukupno 86,9 miliona dolara. Pre svih uvećanja, cena je bila nešto veća od 1,16 milijardi američkih dolara.
Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železničke veze za deonicu Novi Sad – Subotica – državna granica potpisale su 28. maja 2018. godine Vlada Srbije, javno preduzeće Infrastruktura železnice Srbije i kineske kompanije China Railway International i China Communications Construction Company (CCCC).
Dokumenta otkrivaju: Cena pruge Novi Sad – Kelebija uvećana za 87 miliona dolara
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE