Privredna komora Srbije dodelila je Mlekari Šabac žig „Čuvarkuća“, za osam brendova, čime je potvrdila natprosečan kvalitet mlečnih proizvoda stvorenih u potpunosti od domaćih resursa, saopštila je ta kompanija.
Mlekara Šabac je među prvih pet kompanija sa najviše prijavljenih proizvoda, a žig „Čuvarkuć“a dobijen je za sirne namaze Sirko i A la kajmak, Mladi sir, Mediteraneo sir, Mediteraneo morska so sir, Poppy-čokoladno mleko, kao i za Šabački i ABT jogurte.
„Visokokvalitetno sirovo mleko otkupljujemo od 700 farmera čime ih osnažujemo da ostanu na selu i razmenjujemo sa njima sva iskustva koja smo decenijama sticali u mlekarstvu. Znanje koje se koristi u proizvodnji je takođe naše, kod nas u timu rade već generacije ljudi najčešće iz istih familija, tako da su tu majke, ćerke, očevi i sinovi, što nas čini jednom pravom porodičnom proizvodnjom, a opet i industrijom zbog svoje veličine“, izjavio je Dragan Šašić, generalni direktor u Mlekari Šabac.
Dodao je da je održivo poslovanje moguće u Srbiji kada se zasniva na 100 odsto domaćem kapitalu, sirovinama, resursima i znanju.
„Želim da se zahvalim Privrednoj komori Srbije na ovoj inicijativi jer verujem da će ‘Čuvarkuća’ zaživeti kao oznaka i opstati u narednim godinama, a takođe želim da se zahvalim i potrošačima na dosadašnjem devedesetogodišnjem poverenju i dobrom ukusu“, dodao je Šašić.
Mlekara Šabac godišnje prerađuje 50 miliona litara sirovog mleka sa domaćih farmi i plasira više od 20 hiljada tona gotovih mlečnih proizvoda na tržišta Srbije, Evrope, Rusije i Carinske unije, kao i na teritoriji Jadranskog regiona i u Sjedinjenim Američkim Državama.
Pravo na korišćenje žiga „Čuvarkuća“ u okviru projekta „Stvarano u Srbiji“ dobilo je 75 domaćih proizvoda, kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla, saopštila je Privredna komora Srbije.
Odluku je, na prvoj sednici, doneo Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga „Čuvarkuća“ u kome su stručnjaci iz oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i zaštite životne sredine.
„Čuvarkuća je garant proizvođačima i potrošačima i dokaz da je više od 80 odsto vrednosti proizvoda stvoreno u Srbiji. Na ovaj način podižemo ukupnu snagu privrede, dajemo podsticaj ne samo velikim, nego i malim preduzećima koja su u dobavljačkom lancu, ali i izlaze samostalno na tržište. Sa Čuvarkućom domaći brend biće ojačan i dodatno istaknut“, rekao je Mihailo Vesović, predsednik Saveta i direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.
On je dodao da još dodatnih 150 proizvoda čega odluke tehničke komisije i Saveta, kao i da će već početkom jeseni oko 250 domaćih proizvoda nositi ovu oznaku.