Srbija

16.08.2024. 15:43

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Nadležni tvrde: Ništa se ne ukida, Beograd dobija dodatnu autobusku stanicu na Autokomandi

Zastavafan76/Wikimedia

Srbija

16.08.2024. 15:43

Na Autokomandi će se otvoriti autobuska stanica „Jug“, radovi na njoj traju već duže vreme i očekuje se da će biti spremna i puštena u saobraćaj otprilike kada i centralna autobuska stanica na Novom Beogradu, do kraja septembra, najavljeno je danas iz gradske uprave.

Vršilac dužnosti gradskog sekretara za saobraćaj Bojan Bovan podsetio je danas da je još pre nekoliko meseci gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio otvaranje autobuske stanice „Jug”, koja će se nalaziti na Autokomandi.

Kako je istakao, radovi na njoj traju već duže vreme, prenosi Beoinfo.

„Moramo da ukinemo prelazak međugradskih autobusa preko Gazele, jer samo tako možemo da rasteretimo najfrekventniju beogradsku saobraćajnicu i na taj način smanjimo velike saobraćajne gužve koje se tu prave, a onda razlivaju širom Beograda. Ukidanje međugradskog saobraćaja preko Gazele nije ničiji hir nego rezultat ozbiljne stručne ekspertize koju su uradili stručnjaci za saobraćaj još pre nekoliko godina, samo što do sada nisu postojali uslovi da se ona i realizuje“, poručio je Bojan Bovan.

On je objasnio da uslovi nisu postojali jer nije bila gotova obilaznica oko Beograda, a onda ni centralna autobuska stanica koja se nalazi na Novom Beogradu.

S obzirom na to da smo obilaznicu dobili prošle godine, a da otvaranje autobuske stanice za saobraćaj očekujemo do kraja septembra, konačno se stiču i uslovi ne samo da tu odluku donesemo, nego da je konačno i sprovedemo.

Prema njegovim rečima, oni putnici koji dolaze u Beograd sa juga i ne budu želeli da idu na Novi Beograd, krajnja destinacija će im biti upravo nova autobuska stanica „Jug”, koju će, kako je najavio, pustiti u saobraćaj krajem septembra ili početkom oktobra meseca.

„Znači, ništa se ne ukida i ne smanjuje, nego se baš unapređuje kvalitet usluge koja se pruža i na tome se intenzivno radi već dve godine“, rekao je Bovan, podsetivši da je i o jednoj i o drugoj stanici gradonačelnik već govorio i pre njegovog dolaska na mesto sekretara za saobraćaj.

On je naglasio da će postojati i posebni autobusi gradskog prevoza koji će tu saobraćati i koji će sa autobuske stanice „Jug” razvoziti putnike koji budu želeli da idu put Slavije.

„Očekujem da ćemo uskoro sa gradonačelnikom Šapićem obići i završne radove na obe stanice, te da ćemo sa zadovoljstvom i jednu i drugu moći da pustimo u saobraćaj početkom jeseni, od kada bi počela i da važi odluka koja zabranjuje međugradski saobraćaj preko Gazele“, zaključio je Bovan.

Podsetimo, plan je da svi autobusi iz pravca juga do nove autobuske stanice na Novom Beogradu od polovine septembra idu preko Obilaznice oko Beograda, ne ulazeći u grad preko motoputa (doskorašnjeg autoputa).

Takođe, putnici iz pravca juga više neće moći da na gradskim stajalištima duž motoputa, na kojima se zaustavljaju brojni gradski autubusi, prelaze na te linije i odlaze u delove Beograda koji su im potrebni.

Kako su ranije iz Sekretarijata dali objašnjenje medijima, autobusima na linijama međumesnog prevoza neće biti dozvoljeno korišćenje mosta Gazela, kao i ulazak u grad iz pravca saobraćajne petlje Bubanj potok, odnosno vozila će biti usmeravana na korišćenje Obilaznice oko Beograda.

Međugradski autobuski prevoznici koji u glavni grad dolaze autoputem Beograd-Niš saopštili su pre nekoliko dana da je njihova inicijativa da se autobuska stajalište „Autokomanda“ zadrži – odbijena.

Podsećamo, ovaj plan će stupiti na snagu odmah po izmeštanju glavne autobuske stanice iz centra glavnog grada na Novi Beograd.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(10)

  1. Ako dobro razumem ove besmislene odluke, na Autokomandi autobusi sa juga za međuMESNI saobraćaj imaće terminalnu/konačnu stanicu ( i okretnicu, pošto ne mogu dalje ka centru ?!)?.
    Dok će MEĐUGRADSKI saobraćaj ići obilaznicom oko Beograda, do nove stanice na Novom Beogradu?
    Može li neko od nadležnih da nacrta na mapi te rute, pa da shvate šta su uradili?

    1. На Аутокоманди ће да буде само класичан паркинг и ништа више,јер ја тамо не видим ни изграђен ВЦ за путнике,а камоли станичну зграду,и целу потребну инфраструктуру.Како ће да се долази до те станице са југа?? Преко Аутокоманде? Па да ли сте ви реални дерани? Него,имам ја један предлог за вас! Вратите се ви поново у школу,да завршите то како треба,без мувања и преписивања,а за то време нека овај град и државу воде школовани и образовани људи.Ајде,полако пакујте књиге и свеске,понесите патике за физичко и у школу.Немојте да касније,звониће за 10 минута!

  2. Molim novinare Noveekonomije i sve druge da se odmah pozabave ovom temom, citiraću komentar sa jednog portala:“Hoće li biti neko stajalište gde ne moramo da plačamo peronsku kartu,lepa je to lova za vas koji ste to osmislili“. Kraj citata.

    Dakle, pšroblem je i stajalište kada autobusi krenu na jug, odnosno za sve one koji su do sada stajali na stajališti Autokomanda a nisu plaćali peroniozaciju, koja je preko 150 dinara.

    E to neka objasne stručnjaci, kako se ništa ne ukida nego se čak i dobija. Šta se dobija?
    Gde Vam je odlazno stajalište gospodine Bovan?
    Molim odgovor. Hvala.

    1. Pre dosta godina ljudi koji su imali zavrsene drzavne fakultete predvidrli su da Beograd ima cetiri autobuske stanice orijentisane prema stranama sveta i to je prihvaceno ali nazalost dosle su devedesete i to nikad nije realizovano. Sada ovi novi strucnjaci rukovode saobracajem i vidimo koliko su uspesni.

  3. Све лепо и паметно. САМО! Нико не каже да се од те нове БАС – ЈУГ станице до досадашњег стајалишта „Аутокоманда“ има преко =500m=!!! И да је то пешке готово НЕ ИЗВОДЉИВО!! А да до нове БАС -ЈУГ НЕМА нокакав градски превоз до „Славије“ или неке друге градске дестинсције!! Како болесник уз унутрашњости од нове станице да стигне до Клиничког центра??

    1. Како разумем ово што су нсписали, никако. Да бисмо добили терапију или обавили преглед у КЦС (а који се у клиничким студијама заказују и за 5:45) мораћемо да платимо преноћиште од ових екстремно високих инвалидских пензија. Да човек не прича о томе шта радити након што прими инфузију да би дошао до неког од ових станица. Баш се потрудили да нам олакшају живот и уштеде ионако превелике трошкове.

  4. Znači, oni što dolaze iz npr. Kruševca, gde su bili da posete rodbinu/prijatelje moraju da obidju ceo grad da bi izašli u Novom Beogradu, jer žive u bloku 45?

  5. Aman, ljudi, kakve su ovo nebulozenod „planova“!? I hde su to rsdovi na Autokomandi, kada se ne vidi ništa? Kada se dolaziniz pravca Niša, sa desne strane Autokomande nema mesta za šibicu. Ako misle na nešto na levoj strani, pa zamislite kakva će to ludnica biti da se autobusi isključe, pređu nadvožnjak, presecajući sve trake, i isključe sa petlje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.