Vesti iz zemlje

22.04.2024. 15:56

NALED

Autor: Nova Ekonomija

NALED pomaže inovativnim startap kompanijama iz oblasti hrane i poljoprivrede

Foto: Pixabay

NALED će predstavljati Srbiju naredne dve godine u regionalnoj mreži „Fud habova“ (Food Hub) Evropskog instituta za inovacije i tehnologiju (EIT) kako bi podržao inovacije u proizvodnji hrane i smanjenje emisija ugljen-dioksida, uz fokus na podršku ženskom preduzetništvu i startap sceni, soapšteno je danas.

Kako se dodaje, NALED i Poljoprivredni fakultet u Novom Sadu radiće na umrežavanju nauke i privrede i okupljanju istraživača, preduzetnika i akademske zajednice u zemlji, koji imaju želju da realizuju svoje ideje i inovacije u domenu poljoprivrede.

Posebna podrška biće usmerena na razvoj ženskog preduzetništva i startap scene.

Kako bi se ojačali oni delovi Evrope koji su slabije razvijenih kapaciteta u pogledu inovacija u prehrambenom sektoru, EIT je osmislio paket programa usmerenih na obrazovanje, razvoj biznisa i razmenu dobrih praksi. Među članicama mreže su i Bugarska, Hrvatska, Češka, Estonija, Mađarska, Letonija, Litvanija, Rumunija, Srbija, Slovačka i Slovenija.

Poljoprivreda je najvažnija izvozna grana, a kako bismo bili i ostali konkurentni na tržištu moramo da uhvatimo korak sa trendovima i modernizujemo tradicionalan način proizvodnje„, rekao je menadžer za regulatornu reformu u NALED-u Todo Terzić. 

On je pozvao inovatore, istraživače i preduzetnike da se prijave za programe podrške, a tokom celog procesa mogu da računaju na podršku NALED-a.

Kako se navodi u saopštenju, svi koji budu želeli moći će da iskoriste prednosti stručnog mentorstva, prilagođenih preduzetničkih programa „i lako dostupnih finansijskih sredstava“ – koji će im omogućiti da pokrenu, ubrzaju i unaprede svoje poslovanje, a do kraja aprila otvorena su četiri poziva.

Program EIT Jumpstarter namenjen je timovima sa inovativnim poslovnim idejama koji žele da pokrenu svoju kompaniju.

Uz podršku stručnjaka, program pomaže u kreiranju održivog inovativnog proizvoda ili usluge, i ako se pokaže da ideja ima potencijal, podstiče registraciju kompanije. Na ovaj način, timovi će moći da upoznaju potencijalne partnere, investitore i kompanije koje mogu biti njihov prvi kupac ili testirati proizvod.

Sales Booster je drugi program koji pomaže inovativnim startapovima da istraže i uđu na nova poljoprivredna i prehrambena tržišta širom Evrope, dok Team Up program spaja talentovane tehnološke inovatore sa odgovarajućim poslovnim partnerima kako bi ubrzali komercijalizaciju inovacija.

Program Test Farms je namenjen startapima i pojedincima koji imaju revolucionarne agro-tehnološke proizvode i usluge.

U okviru programa, rešenja će biti testirana na farmama, sa usevima ili stokom radi provere i njihove validacije. Misija projekta je da prevaziđe jaz između inovativne tehnologije i praktične primene u poljoprivredi, obezbeđujući poljoprivrednicima pristup održivim i efikasnim inovacijama, dodaje se u saopštenju NALED-a.

Eko takse se naplaćuju, a zajmimo se za zaštitu okoline i još više za EXPO

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.