Svi šalteri državne uprave trebalo bi da se presele na mobilne telefone, odnosno da se digitalizuju i da njihove usluge budu dostupne u elektronskoj formi, saopštila je Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NELD). U skladu sa tim treba i popularizovati elektronske usluge kod građana.
Prema rečima nove predsednice NALED-ovog Saveza za eUpravu i direktorke korporativnih poslova u kompaniji CETIN Dragane Ilić, potrebno je da se razvija ultra brza komunikaciona mreža, klaud, AI i IoT infrastruktura informacionih tehnologija koja obezbeđuje podatke neophodne za stvaranje nove ekonomske vrednosti.
„Potrebno je unaprediti zakonski okvir u informacionoj bezbednosti, jačati kapacitete državnih i lokalnih organa, kao i privrede koja upravlja informacionim sistemima, i povezati ih kako bismo imali jedan tim spreman za odbranu od sajber napada“, dodala je Ilić.
Smatra i da treba omogućiti da se postojeća infrastruktura, posebno u javnoj svojini, kao što je ona MUP-a, EPS-a ili Železnici adekvatno koristi i bude dostupna svim operaterima pod istim uslovima.
Novi v.d. (vršilac dužnosti) direktora Kancelarije za IT i eUpravu Milan Latinović istakao je da građani shvataju koliko eUprava može da im olakša život i da dobro prihvataju elektronske usluge:
„Planiramo da unapredimo generator usluga na našem portalu i da napravimo sistem u kojem će, prvenstveno državni organi, moći da digitalizuju svoje procedure koje su sada u papirnom formatu tako da se time više ne bavi samo Kancelarija. Tako ćemo omogućiti i da na nove usluge ne čekamo dugo već da se uspostavljaju u planiranim rokovima.“
Jedna od prvih aktivnosti NALED-ovog Saveza biće završetak i objavljivanje prvog Lokalnog indeksa eUprave (LEI) do kraja godine.
LEI indeks koji je razvio NALED biće i deo novog Programa za razvoj eUprave do 2025. i koristiće se kao zvanični pokazatelj nivoa razvijenosti elektronskih usluga u gradovima i opštinama.
Fokus Saveza biće i na donošenju nedostajuće regulative u oblasti razvoja elektronskih usluga među kojima i zakona koji će definisati koncept razvoja „pametnih“ gradova.
Među prioritetima će se naći sprovođenje obuka za jačanje kapaciteta službenika javne uprave za razvoj i pružanje elektronskih usluga, jačanje informacione bezbednosti, kao i podrška resornim institucijama u unapređenju usluga kao što su ePečat, potpis u klaudu, eArhiviranje.
Koji su uslovi za masovnu legalizaciju objekata u Srbiji?
Kako se podseća, do sada se radilo na uvođenju sistema eFaktura, izradi Programa razvoja eUprave u Srbiji 2020-2022, uvođenju obavezne registracije privrednih društava na Portalu eUprava i korišćenje eSandučeta, kao i uspostavljanju elektronskih plaćanja i eDostave.
Sa Kancelarijom za IT i eUpravu realizovan je projekat popularizacije eUsluga, otvaranjem šaltera u lokalnim samoupravama na kojima službenici svim zainteresovanim licima pomažu da postanu eGrađani.
Novo rukovodstvo NALED-ovog Saveza za eUpravu
Članovi Saveza izabrali su novo rukovodstvo. Funkciju predsednika ovog radnog tela u naredne dve godine obavljaće Dragana Ilić, direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN, dok su za potpredsednike izabrani Ivan Živković, rukovodilac prodaje za javni sektor u Microsoft-u, Dejan Turk, direktor A1 i Bojan Pokrajac, direktor digitalnih i online kanala prodaje u OTP banci.
Pet miliona objekata čeka na upis u katastar