Tender za kupovinu 25 tramvaja za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) zvanično je ponovo „odmrznut“ i biće zaključen početkom sledeće nedelje.
Uslov za ponovno aktiviranje ove u dva navrata suspendovane javne nabavke ispunjen je, pošto je Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki odbila poslednji podnet zahtev za zaštitu prava ponuđača, piše eKapija.
Inače, posle ovog odbacivanja zahteva za zaštitu prava, rok za dostavljanje ponuda na tenderu za nabavku 25 tramvaja produžen je do 10. juna.
Poslednji zahtev za zaštitu prava podnela je poljska kompanija PESA, ali ga je posle razmatranja Republička komisija odbila iz formalnih, a ne suštinskih razloga.
Zahtev je odbijen jer je utvrđeno da nisu poštovani formalni uslovi kada je reč o samom načinu podnošenja ovakvih zahteva.
Kako se može videti, primedbe te kompanije su, manje-više, slične onima na koje su i drugi potencijalni ponuđači ukazivali u velikom broju postavljenih pitanja u vezi sa ovom javnom nabavkom.
Primedbe potencijalnih ponuđača, podsetimo, bile su vezane za kratke rokova, i kada je reč o roku za dostavljanje ponuda, ali i kada se radi o predviđenom roku za isporuku vozila.
Deo primedbi u vezi sa ovim tenderom, koje su izneli potencijalni ponuđači, odnose se i na traženu masu vozila, širinu vrata, na broj obrtnih postolja, što neki ponuđači smatraju mogućim diskriminatorskim odredbama kojima se ograničava konkurencija.
Tender za kupovinu tramvaja, ukupno 20 njih, prvobitno je raspisan u novembru prošle godine. Ta javna nabavka raspisana je posle septembarske sednice Skupštine grada kada se odlukom većine GSP zadužio sa 325 miliona evra eura, a u susret najavljenoj nabavci tramvaja.
Ipak ova nabavka je brzo obustavljena, a kao razlog navedeno je to što je nakon pokretanja potupka predmetne javne nabavke GSP informisan od nadležnog sekretarijata Grada Beograda da isti može obezbediti povoljniji vid finansiranja za za kupovinu vozila koji su predmet javne nabavke, uz podršku Vlade Srbije, pa se tako može obezbediti kupovina znatno većeg broja vozila“.
Ali, prošlog meseca, Privremeni organ grada na telefonskoj sednici usvojio je zaključak kojim se potvrđuje usvojeno rešenje sa septembarske Skupštine grada o dugoročnom finansijskom zaduženju GSP-a do 38 milijardi dinara, a u svrhu nabavke novih vozila.
Najava zaduživanja najvećeg beogradskog javnog prevoznika je još u septembru izazvala reakcije na gradskoj političkoj sceni kada je, između ostalog izražena sumnja da će biti kupljeni turski tramvaji Bozankaja (Bozankaya).