Nastavnici dali "dvojku" za organizaciju nastave u pandemiji

Foto: Pixabay

Nadpolovična većina nastavnika, ili skoro 65 odsto njih, je imalo probleme u komunikaciji ili saradnji s roditeljima tokom korona-krize i održavanja onlajn nastave. Preko četiri petine njih smatra da je nastavnike tokom pandemije trebalo dodatno finansijski nagraditi, rezultati su druge ankete kojom Nova ekonomija istražuje posledice zdravstvene krize na obrazovanje.

Anketa u kojoj je učestvovalo oko četristo prosvetara potvrđuje da je onlajn školovanju neophodno poboljšanje, kao i da su se neki problemi koji su opterećivali i "obične" učionice premestili i u digitalni svet.

Roditelji potrošili i do 500 evra za online nastavu

Na to ukazuje podatak da bi skoro polovina nastavnika organizaciju nastave u doba korone ocenila dvojkom, a da bi skoro 14 odsto njih "oborilo" ovaj sistem rada kecom na popravni. Manje od jedan odsto nastavnika bi onlajn ocenili najvišom ocenim.

Približno 78 odsto učesnika u anketi smatra da ima još prostora za unapređenje organizacije nastave tokom pandemije.

Najveći problem za trećinu prosvetara tokom pandemije bila je to što "deca ne shvataju nastavu dovoljno ozbiljno". 

Po 20 odsto nastavnika dodaje da je gorući problem ili nedovoljna opremljenost prosvetara ili nedovoljna opremljenost dece, dok skoro 24 odsto smatra da je to preobimno gradivo. Čak četiri petine obrazovnih radnika smatra da školsko gradivo treba smanjiti.

Tri četvrtine prosvetara je išlo na seminare ili obuke za korišćenjenje informacionih tehnologija, a oko njihove svrsishodnosti su mišljenja podeljena - 48 odsto smatra da su im ta iskustva bila korisni za organizaciju nastave na daljinu, s čim se ne slaže preostalih 52 odsto.

Koliko je država Srbija platila online nastavu

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (2)

  • Mamma zr

    Jedinstvena platforma bi rešila sve. Dodatni novac nastavnicima ne bi dugometrazno rešio uzurpaciju svih mogućih privatnih (mobilni broj, mobilni telefon, privatni računar, privatni prostor, privatna konekcija) resursa koji su korišćeni. Dakle usmeriti deo novca u jedinstvenu online platformu i tu uključiti fer i korektan tarifnik za korišćenje priv.resursa. I roditelje i decu je smorio multitasking, čas MS Teams čas Skype čas Viber čas Sms čas Zoom. Ne može to da se isprati i fokus se potpuno gubi. Nastavnici koji ovo jednosmerno vide samo kao manjkavost ka njihovoj plati, e njima želim da budu malo roditelji, da vide koliko je zapravo gradiva i rada prevaljeno na roditelje koji, ako ne rade sa svojom decom kao 'kućni nastavnik' (i to ne samo domaći!), moraju se suočiti sa stanom činjenicom da će im deca iz školovanja izaći sa kraterima u znanju. Imaćemo za 10-ak godina na testovima za prijem na posao, komentare 'bio je covid kad smo to učili u skoli'...

  • Mira

    Da bi ste dobili pravu sliku, pitajte rodtelje sta misle o on line nastavi, a narocito o odnosu profesora / nataavnika prema tome

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.