Narodna banka Srbije (NBS) naložila je osiguravajućim društvima da u najkraćem roku vrate staru cenu premije osiguranja od autoodgovornosti. To se odnosi na osiguravajuća društva koja su tu premiju povećala neosnovano.
Pored toga, od osiguravajućih društava se traži da vrate novac onim klijentima kojima su naplatili „neosnovano visoku premiju„.
Kako se dodaje, NBS očekuje i da društva za osiguranje bez odlaganja obaveste ugovarače osiguranja o roku i načinu na koji će izvršiti povraćaj novca.
NARODNA BANKA SRBIJE: RAST CENA U SVETU PRELIVA SE NA SRBIJU
NBS O POVEĆANJU NAKNADA: KLIJENTI LAKO MOGU DA PROMENE BANKUTo se odnosi na ugovarače kojima su naplaćene neosnovano veće premije u prethodnih 25 dana, od 1. avgusta kada je premija obaveznog osiguranja od autoodgovornosti značajno povećana, u proseku za oko 22 odsto.
„NBS će u okviru svojih ovlašćenja pokrenuti postupke protiv onih društava za osiguranje koja nastave sa naplatom neopravdano povećanih premija i preduzeti sve potrebne mere, uz primenu mera nadzora i drugih sankcija prema društvu za osiguranje“, dodaje se u saopštenju.
NBS napominje da će je društva za osiguranje ubuduće 60 dana pre planiranog povećanja, odnosno o nameri promene tarife premija.
NBS je propisom predvidela viši stepen odgovornosti ljudi koji u društvima za osiguranje učestvuju u donošenju navedenih odluka.
Osiguranje od autoodgovornosti je zakonom definisana obaveza svih vlasnika motornih vozila.
Zaključuje se prilikom registracije vozila u cilju zaštite od štete koja je vašim vozilom pričinjena trećem licu, nezavisno od toga ko je upravljao vozilom u trenutku nezgode.
Polisa osiguranja od autodogovornosti se zaključuje na godinu dana i glasi na motorno vozilo, ne na vlasnika automobila.
Kako je prenela Nova ekonomija, u Srbiji su nedavno poskupele bankarske usluge, a NBS je kasnije saopštila da se to poskupljenje odlaže za godinu dana.
One banke koje su već poskupele svoje usluge pristale su da ih smanje za 30 odsto, ali ne i na iznos koji je važio pre njihovog poskupljenja.